چاپ خبــر

استاندار: سه هزار و 245 شعبه اخذ رای در استان اصفهان پیش بینی شده است

ستاندار اصفهان گفت: سه هزار و 245 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات این استان، افزود: از این تعداد، 2 هزار و 145 شعبه در شهرها، یک هزار و 59 شعبه در روستاها و 42 شعبه در مناطق عشایری استان اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: 2 هزار و 892 شعبه بصورت ثابت و 288 شعبه بصورت سیار آرای مردم را جمع آوری می کنند.

استاندار اصفهان تعداد شعب تمام مکانیزه در این استان را 754 شعبه اعلام کرد و افزود: حدود 70 هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در استان اصفهان برعهده دارند.
زرگرپور در ادامه بر بی طرفی مجریان انتخابات، اجرای قانون و صیانت از آرای مردم تاکید کرد و افزود: 29 اردیبهشت، یک رویداد سیاسی و اجتماعی مهمی را در پیش داریم و به رغم فراز و نشیب ها، امور مربوط به برگزاری انتخابات با حداقل مشکلات و مسائل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد وارد مرحله میدانی انتخابات می شویم، گفت: تا امروز روند برگزاری انتخابات مراحل بستر سازی، آموزش، ایجاد کننده فضا و حفاظت و امنیت فضای مربوط به انتخابات را طی می کرد اما از فردا وارد مرحله اجرایی و میدانی انتخابات می شود.

استاندار اصفهان افزود: در حقیقت همه اقدام هایی که طی پنج ماه گذشته انجام شده، نتایج خود را در روز جمعه نشان خواهد داد.

وی با تشکر از اعضای ستاد انتخابات استان اصفهان بخاطر انجام اقدام های مناسب، اضافه کرد: حساسیت، دقت و جدیت مسئولان برگزاری انتخابات در روزهای باقی مانده باید افزایش یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و آنچه که رضایت خداوند، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بخشنامه های وزارت کشور است به خوبی اجرا شود.
زرگرپور اظهار کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات ملزم به بی طرفی صد درصد و اجرای مُر قانون و امانتداری از رای مردم و آنچه که مقام معظم رهبری از آن بعنوان رعایت حق الناس یاد می کنند، هستیم.

وی بااشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر بصورت الکترونیکی در 10 شهر استان اصفهان،گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار اهمیت دارد و باید آموزش های کافی به همه مردم ارائه شود تا از تراکم جمعیت در حوزه های انتخاباتی جلوگیری و تمام تلاش برای آموزش همگانی انجام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر برای حدود 20درصد حائزین شرایط اخذ رای در این استان بصورت الکترونیکی برگزار می شود، افزود: باید بااتخاذ تمهیدات لازم و از طریق صدا و سیما و رسانه ها مردم آموزش های لازم را برای شرکت در انتخابات الکترونیکی فراگیرند تا انتخابات الکترونیکی بدون مشکل برگزار شود.

استاندار اصفهان بابیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات امکانات زیر ساختی نباید با هیچ اختلالی مواجه شود از دستگاههای خدمات رسان خواست برای جلوگیری از هرگونه اختلال تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

وی در ادامه به بازرسی انتخابات اشاره کرد و گفت: افرادی که برای بازرسی انتخاب می شوند باید معقول، معتدل و بی حاشیه باشند و اطمینان کامل به آنها وجود داشته باشد.

زرگرپور به تخلفات تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی خلاف قانون است و هر تخلفی از سوی هر گروه و فردی باید پیگیری شود .
وی افزود: همچنین در خصوص عدم آسیب رسانی به اقلام تبلیغاتی کاندیداها باید فرهنگ سازی شود.

در این جلسه رئیس ستاد، رئیس کمیته بازرسی انتخابات و مسئولان کمیته های مختلف ستاد انتخابات استان اصفهان از فعالیت های انجام شده برای برگزاری انتخابات گزارشی ارائه کردند.

دوازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان روز سه شنبه با حضور اعضای هیأت نظارت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در استانداری اصفهان برگزار شد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.

Go to TOP