چاپ خبــر

انتخاب افراد معتمد و معتدل در هیئت‌های اجرایی انتخابات

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: بعد از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی اعضای هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند و آنچه برای ستاد انتخابات اهمیت دارد انتخاب افراد معتمد و معتدل است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، سید رضا عقدایی در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان و اولین جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت شورای نگهبان گفت: در جلسات گذشته ستاد انتخابات استان مسائل و مشکلات بررسی شد و همچنین تدارکات لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش‌بینی ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان کاملاً آمادهٔ برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: اقداماتی نیز توسط اقشار مختلف مردم در خصوص ایجاد شورونشاط انتخاباتی و حضور حداکثری در جامعه در حال صورت گرفتن است و این امر توسط فرمانداران نیز در شهرستان‌های مختلف رصد می‌گردد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: ستاد انتخابات استان در نظر دارد که به‌عنوان مجریان انتخابات تلاش خود را در خصوص برگزاری انتخابات سالم انجام دهد تا انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی بر لزوم تعامل و همکاری همه‌جانبه با هیئت‌های نظارت شورای نگهبان تأکید کرد و افزود: هیچ‌گونه اختلاف‌نظری در این خصوص وجود ندارد و اعضای ستاد انتخابات و مجریان برگزاری انتخابات رعایت مر قانون را در دستور کار خود قرار داده‌اند و هر آنچه را که قانون حکم کرده است دنبال خواهند کرد.

سید رضا عقدایی به برگزاری آزمون و دوره‌های آموزشی مربوط به فرمانداران و مجریان انتخابات اشاره کرد و افزود:‌ خوشبختانه آموزش‌ها با موفقیت برگزار شد و بخشنامه‌های جدید سریعاً به فرمانداران و شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی اعضای هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند، تأکید کرد: این افراد باید به معنی واقعی کلمه معتمد مردم باشند و وزیر کشور نیز به‌شدت بر این قضیه تأکید دارند که افراد معتمد بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی انتخاب شوند و آنچه برای ستاد انتخابات اهمیت دارد انتخاب افراد معتمد و معتدل است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان به آموزش مجریان انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها بسیار فشرده و دقیق صورت خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد که اسباب کار از نظر اجرا برای یک انتخابات پرشور فراهم گردد.

عقدایی اضافه کرد: هرچه که سلایق مختلف بتوانند در این انتخابات شرکت کنند حتماً حضور پرنشاط و حداکثری که مدنظر رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور محترم و مدیریت استان است تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان الحراره مقبولیت نظام؛ حضور مردم در صحنهٔ انتخابات است، گفت: حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات هم از بعد درونی و هم از بعد خارجی بسیار مهم خواهد بود چراکه این حضور باشکوه، پایه‌های نظام، دولت و حکومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

مرتضی طبیبی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: شورای نگهبان و مجموعه آن‌که شامل دفاتر استانی و هیئت‌های نظارت می‌شود همیشه ملاک و معیار اقدامات خود را اجرای قانون و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و خطوط قرمزی را که ایشان اعلام کرده‌اند می‌داند.

وی برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را از موضوعات بسیار مهم و اساسی برشمرد و گفت: باید در این خصوص دقت کافی صورت گیرد چرا که اگر وقفه‌ای در برگزاری انتخابات ایجاد شود خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان بابیان اینکه سخت‌افزار برگزاری انتخابات الکترونیک را شورای نگهبان تأیید کرده است، اظهار داشت: جزئیات اجرای انتخابات الکترونیک باید از طریق وزارت کشور به شورای نگهبان منعکس شود.

طبیبی با اشاره به اینکه انتخابات تمام الکترونیک در برخی از حوزه‌ها اجرا می‌شود و در برخی از شعب پیش‌بینی می‌شود که جمعیت فراوان ای برای دادن رأی اقدام کنند، گفت: لازم است که اطلاع‌رسانی دقیقی به‌منظور آشنایی مردم با نحوهٔ اخذ رأی صورت گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان در پایان گفت: این هیئت و دفاتر استانی و شهرستانی آن آمادگی کامل دارد که با تعامل و همکاری با ستاد انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم، با شورونشاط آماده نماید.

  1. بگوری چشم دشمنان انشاالله این سرادر بزرگ اسلام تا ظهور حضرت مهدی(عج) در کنار سکان دار اسلام ناب محمدی (ص) مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای زنده خواهند ماند تا ریشه کفر نفاق راازجهان اسلام پاک نمایند

Go to TOP