چاپ خبــر
تداوم مشکلات سازمانی در حوزه اشتغال؛

پرداخت 50 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال خانگی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فریدونشهر از پرداخت 50 میلیون ریال وام به متقاضیان اشتغال خانگی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونشهر در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به پرداخت 50 میلیون ریال وام اشتغال خانگی برای هر نفر از متقاضیان مشاغل خانگی، گفت: امسال دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای این منظور درنظر گرفته شده است.

علی حسینی که به تازگی به این سمت منصوب شده است از رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در اکتفا به اعطای نمایندگی به برخی شهرستان ها از جمله فریدونشهر برای بازه زمانی طولانی مدت انتقاد کرد.

در این جلسه سیدمصطفی انوری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر، نیز با اشاره به پرداخت تسهیلات 400 میلیون ریالی خرید تجهیزات کشاورزی توسط این نهاد، مهمترین مشکل برای دریافت تسهیلات بانکی به ویژه برای محرومان را ضمانت بانکی عنوان کرد و خواستار اتخاذ تدابیری برای رفع آن شد.

شهردار فریدونشهر هم در کارگروه اشتغال حرف هایی برای زدن داشت که با انتقاد همراه بود. ابراهیم گوگونانی با بیان این که 80 نفر از کارکنان شهرداری فریدونشهر در شرایط سختی مشغول به کار هستند، از این که این مشاغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان شغل عادی ثبت شده است، انتقاد کرد.

وی احداث واحدهای تجاری در زمین های رهاشده کنار تالار شهروند توسط شهرداری و واگذاری آن ها به کارگاه های کوچک زودبازده و مشاغل خرد را عملکرد مثبت این ارگان مردمی برای اشتغال زایی در شهرستان عنوان کرد و افزود: تعدادی از این واحدها در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل خانگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

  1. در بحث ضمانت به نظر من بهترین راهگشا خود کمیته امداد است که ضمانت کند چون ناظر هم هست

Go to TOP