چاپ خبــر
عید رمضان آمد؛

برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجد جامع فریدونشهر

نماز عید فطر ساعت هشت صبح فردا دوشنبه مطابق با اول شوال در مکان مسجد جامع فریدونشهر اقامه می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، با توجه به این که امروز روز سی ام ماه مبارک رمضان بود، فردا دوشنبه مطابق با اول شوال، عید سعید فطر بوده و نماز عید فطر صبح فردا در سراسر ایران اسلامی اقامه خواهد شد.

همچون سال های گذشته نماز عید فطر در مسجد جامع فریدونشهر به امامت حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، برپا می شود. بنابراظهار حجت الاسلام غفاری این نماز رأس ساعت هشت صبح اقامه خواهد شد و حداکثر تا ساعت 9 صبح خاتمه می یابد.

نماز عید فطر مستحب و دو رکعت بوده که در رکعت اول بعد از قرائت حمد و سوره، پنج قنوت با ذکر مخصوص «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة ... » خوانده می شود و در رکعت دوم بعد از قرائت حمد و سوره چهار قنوت با ذکر مخصوص «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة … » خوانده می شود که قبل از هر قنوت و بعد از قنوت آخر تکبیر (الله اکبر) نیز گفته می شود. دو خطبه کوتاه نیز جزء این نماز است که بعد از آن توسط امام جماعت ایراد می شود.

روزه روز عید فطر حرام بوده و همین مسأله موجب حساسیت شیعه بر استهلال ماه شوال شده است. مستحب است نماز عید فطر بعد از بلند شدن آفتاب اقامه شود و نمازگزاران قبل از نماز افطار کنند.

یکی از اعمال واجب روز عید فطر پرداخت ذکات فطریه است که بر کسی که خودش فقیر نباشد واجب است برای خود و تمام کسانی که تحت تکفل او هستند زکات فطره را بپردازد. این زکات باید به فقیر غیرسید پرداخت شود و طبق اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، مبلغ فطریه در سال 96 برای هر نفر هفت هزار تومان است.

مستحب است فطریه تا قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود.

انتهای پیام/

 

 

تصاویر باشکوه نماز عید فطر سال گذشته در فریدونشهر

Go to TOP