چاپ خبــر
نماینده سازمان سنجش در فریدونشهر:

آغاز رقابت 370 فریدونشهری برای ورود به دانشگاه/ 73 درصد شرکت‌کنندگان زن هستند

آزمون سراسری ورودی دانشگاه های کشور صبح امروز همزمان با سراسر کشور در دانشگاه پیام نور فریدونشهر آغاز شد. 370 فریدونشهری متقاضی ورود به دانشگاه در کنکور سال 96 شرکت کرده اند که 73.7 درصد آن ها زن هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، کنکور سراسری متقاضیان ورود به دانشگاه از صبح امروز با برگزاری آزمون رشته های «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی» در دانشگاه پیام نور فریدونشهر همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در فریدونشهر در گفتگو با پونه زار با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد کل شرکت کنندگان فریدونشهری در کنکور 96، 370 نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش یا کاهش محسوسی نداشته و شامل 208 شرکت کننده رشته «علوم تجربی»، 125 شرکت کننده رشته «علوم انسانی» و 37 شرکت کننده رشته «علوم ریاضی و فنی» می شود.

ظهراب اداوی از حضور پررنگ تر زنان در کنکور 96 خبر داد و عنوان کرد: 73.7 درصد شرکت کنندگان آزمون سراسری امسال زن بودند که 112 نفر در رشته «علوم تجربی»، 76 نفر در رشته «علوم انسانی» و 11 نفر در رشته «علوم ریاضی و فنی» حضور داشتند.

وی تصریح کرد: آزمون رشته های «علوم ریاضی و فنی» و «علوم انسانی» صبح امروز و آزمون رشته «علوم تجربی» صبح فردا برگزار می شوند و شرکت کنندگان رشته های «هنر» و «زبان های خارجی» نیز به ترتیب عصر امروز و عصر فردا به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در فریدونشهر گفت: با تغییراتی که در قوانین سازمان سنجش به وجود آمد افرادی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی، تحصیلات خود را در رشته‌ای تمام کرده بودند، امسال نیز می توانستند دوباره در همان مقطع و دوره(روزانه) تحصیل کنند، بنابراین این مسأله موجب افزایش 65 هزار نفری تعداد شرکت کنندگان کنکور 96 در سراسر کشور شد.

انتهای پیام/

 

Go to TOP