چاپ خبــر

ده‌ها ایرانی از دولت ترامپ به سبب عدم صدور روادید شکایت کردند

بیش از 90 ایرانی و یمنی برنده روادید لاتاری روز جمعه به سبب عدم رسیدگی به تقاضای صدور روادیدشان از وزارت امور خارجه آمریکا به سیستم قضایی این کشور شکایت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، در این شکایت که در دادگاهی در واشنگتن به ثبت رسیده، از دولت آمریکا خواسته شده است که تا تاریخ 30 سپتامبر که پایان موعد قانونی برای دریافت کارت سبز اقامت است، روادید این افراد برای ورود به آمریکا صادر شود.
روادید گوناگونی یا کارت لاتاری یکی از انواع روادید مهاجرتی آمریکا بوده که از سال 1990 به طور سالیانه و بر مبنای قرعه کشی به تعدادی از اتباع خارجی تعلق می‌گیرد. این افراد کارت اقامت دائم موسوم به کارت سبز (گرین کارت) دریافت می‌کنند.
دادگاه عالی آمریکا چندی پیش رای به اجرای بخش هایی از فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا برای منع ورود اتباع ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن داده بود.
بر اساس این حکم، تنها افرادی در بازه 90 روزه تعیین شده، مجاز به ورود به آمریکا هستند که ارتباط مشخصی با اتباع و یا نهادهای آمریکایی داشته باشند.
دولت آمریکا این ارتباط را به داشتن روابط نزدیک خانوادگی و برخی موارد دیگر از جمله درخواست تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا محدود کرده است.

Go to TOP