چاپ خبــر
امام جمعه اصفهان:

كسي نمي‎گويد زن و دختر در خانه و آشپزخانه بشيند/ مهریه و جهیزیه‌های سنگین به مصابه خرید و فروش زنان است

دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا کنند، ارزش زن در اسلام آرایش کردن برای دید مسموم دیگران نیست و یک زن مسلمان باید مردان و زنان را بسازد؛ این بدان معنا نیست که زنان در جامعه حضور پیدا نکنند اما باید در جایگاه مناسب قرار گیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تابناک، حضور زنان در جامعه و بایدها و نبایدهای آن، از جمله مهمترین بخشهای سخنان آیت الله طباطبائی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان بود.

*دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا کنند، ارزش زن در اسلام آرایش کردن برای دید مسموم دیگران نیست و یک زن مسلمان باید مردان و زنان را بسازد؛ این بدان معنا نیست که زنان در جامعه حضور پیدا نکنند اما باید در جایگاه مناسب قرار گیرند.

*اگر این اقدامات صورت نگیرد زن ملعبه مردان می‌شود که این اتفاق همانند زمان جاهلیت در غرب صورت می‌گیرد و اکنون گاهاً ترویج مهریه و جهیزیه‌های سنگین به مصابه خرید و فروش زنان صورت می‌گیرد.

*تفکر اسلام مخالف این است که زنان صرفاً در آشپزخانه باشند چراکه بسیاری از مشاغل از جمله پزشکی زنان باید توسط آن‌ها صورت گیرد.

*انجام مراسم حج یک فریضه الهی است و حجاج برای شرکت در این مراسم نباید ترس به خود راه دهند، این موضوع ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد، البته ما معتقدیم که آن‌ها لیاقت نگهداری خانه خداوند را ندارند اما باید فریضه حج را به جا آورد.

*نگاه به نامحرم تيرزهرآلود است و هم صياد و هم شكار را مي‎كشد، اميدواريم خداوند متعال به همه زنان و دختران ما عفت و حجاب بدهد، كسي نمي‎گويد زن و دختر در خانه و آشپزخانه بشيند.

*حجت‌الاسلام فیروزیان از علمای بزرگ اسلام بود، بنده شاهد بودم که وی در سن 80 سالگی با یک خودروی قدیمی برای ساخت مسجد و مدرسه به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کرد.

Go to TOP