چاپ خبــر
احداث جاده پشتکوه؛

کمک خیّر راه ساز به اندازه بودجه یک سال شهرستان

یک خیّر راه سازی با کمک 15 میلیاردی خود به منظور محرومیت زدایی از منطقه پشتکوه شهرستان فریدونشهر، جاده روستایی میدانک-کمران-پشندگان در این شهرستان را احداث و آسفالت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از کمک خیرخواهانه یک خیّر راه سازی به ارزش تقریبی 15 میلیارد تومان خبر داد. این رقم تقریبا معادل کل بودجه شهرستان فریدونشهر در سال گذشته است.

هادی توازهی گفت: این خیّر با همکاری اداره راه و شهرسازی مسیر 48 کیلومتری جاده میدانک دوم-کمران-پشندگان را با عرض شش متر طبق استاندارد جاده های درجه یک روستایی زیرسازی و آسفالت خواهد کرد که با احداث این جاده، 28 روستا در منطقه پشتکوه این شهرستان از آن بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: کلنگ آغاز این طرح، هفته گذشته با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان و نماینده خیّر بر زمین زده شد که با توجه به محدودیت فصل کاری در این شهرستان سردسیر، این طرح در سال آینده به انجام و بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر با بیان این که روستاهای این شهرستان از محرومیت بالا و کم نظیری در کشور رنج می برند، اظهار امیدواری کرد با حضور خیّرین راه سازی در فریدونشهر بخشی از 170 کیلومتر جاده خاکی و صعب العبور این شهرستان زیرسازی و آسفالت شده و اساسی ترین قدم برای محرومیت زدایی از مناطق محروم فریدونشهر برداشته شود.

توازهی آسفالت جاده پشندگان-کلوسه-دورک را اولویت بعدی راه سازی در فریدونشهر عنوان کرد و افزود: با قول های مساعد گرفته شده از انجمن خیّرین راه سازی عملیات زیرسازی و آسفالت این جاده بعد از احداث جاده میدانک دوم-پشندگان آغاز می شود.

شهرستان فریدونشهر در غربی ترین نقطه استان اصفهان، 470 کیلومتر جاده شهری و روستایی دارد که 300 کیلومتر آن آسفالته و 170 کیلومتر آن خاکی است که از این بین 47 کیلومتر مسیرهای دسترسی آنتنی روستاها است.

انتهای پیام/

  1. سلام.تشکر میکنم ازدوستان وخیرین ومسئولین دلسوز…درباره سد میدانک دوم هم قدمی بردارید…

Go to TOP