چاپ خبــر

رتبه اول کنکور ریاضی امسال از کلاس‌های کنکور استفاده نکرد

پدر صابر دین پژوه، رتبه اول کنکور ریاضی امسال با بیان اینکه پسرم برخی روزها تا 14 ساعت درس می‌خواند، گفت: صابر برای کسب رتبه اول از کلاس‌های کنکور استفاده نکرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار یعقوب دین‌پژوه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: صابر از همان دوران ابتدایی مدرسه دانش‌آموز تلاش‌گر و وظیفه‌شناسی بوده و برای کنکور روزانه به طور متوسط 6 ساعت درس می‌خواند که این مدت زمان متغیر بود.

وی با بیان اینکه پسرم برخی روزها تا 14 ساعت نیز درس می‌خواند، اضافه کرد: در کنار درس به تفریحات خود نیز می‌پرداخت که بتواند انرژی لازم را داشته باشد.

دین‌پژوه خاطرنشان کرد: صابر به هیچ‌وجه علاقه‌ای به حضور در کلاس‌های خارج از مدرسه نداشت و از این رو فقط وقت خود را در کلاس‌های اصلی مدرسه گذراند و بیشتر برای مطالعه در خود خانه بود.

وی ادامه داد: پسرم در مدرسه تیزهوشان شهید مدنی درس خوانده که معلمان نقش مهمی در موفقیت پسرم دارند که جا دارد از زحمات همه آنها تشکر کنیم.

پدر رتبه اول کنکور ریاضی نقش خانواده را در امر موفقیت فرزندان موثر دانست و افزود: برای صابر محیط خانواده را بسیار آرام نگه می‌داشتیم و از خیلی از سفرها و مهمانی‌ها به خاطر او صرف نظر کردیم تا بتواند به راحتی درس بخواند.

وی افزود: جو دوستانه در خانواده و ایجاد محیطی آرام در خانه می‌تواند دلیل اصلی موفقیت باشد.

دین پژوه خاطرنشان کرد: صابر در حال تحقیق بین رشته‌های ریاضی جهت انتخاب رشته منطبق با علایق خود است ولی از قرار معلوم بیشتر تمایل به تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را دارد.

وی با اشاره به اینکه ما یک خانواده چهار نفری هستیم که خود هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه تبریز و دخترم نیز دانشجوی کارشناسی شیمی کاربردی دانشگاه تبریز است، بیان کرد: پسرم هر رشته‌ای که علاقه داشته باشد می‌تواند بخواند و می‌خواهم همانند خواهرش در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند تا افتخار برای کشور شود.

دین‌پژوه با تاکید به اینکه سایر فرزندان این مرز و بوم همه فرزندان ما هستند و برای تک تک آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم، افزود: خانواده‌ها با تحقیق و پیگیری نسبت به فرزندان خود گام بردارند و وقت فرزندشان را در کلاس‌های آموزشی تلف نکنند زیرا این آموزشگاه‌ها جز اینکه کاربرد بنگاه اقتصادی دارند، چیزی نیستند.

پدر رتبه اول کنکور سراسری ریاضی بیان داشت: آموزشگاه‌ها با ترفند جذب دانش‌آموزان تلاشگر و زرنگ می‌خواهند بعد از قبولی آنها درآمدزایی کنند که مثلا این افراد قبول شده نتیجه بهره‌گیری از این کلاس‌ها بوده در حالی که خیلی از دانش‌آموزان با استعداد زیادی وجود دارند که فریب این آموزشگاه‌ها را خورده و به دلیل عدم توانایی مالی گمان می‌کنند بدون کلاس آموزشی موفقیت امکان‌پذیر نیست.

Go to TOP