چاپ خبــر
اخبار زلزله؛

زلزله های امشب در فریدونشهر خسارتی دربر نداشت

زلزله 7.2 ریشتری در نقطه مرزی ایران و عراق، شهرستان فریدونشهر را نیز لرزاند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، وقوع زلزله 7.2 ریشتری در نقطه مرزی بین ایران و عراق، کاملا در شهرستان فریدونشهر احساس شد و طبق داده های مرکز لرزه نگاری کشور کانون این زلزله که ساعت 21:48 امشب رخ داد در منطقه ازگله کرمانشاه مابین شهرهای پاوه و سرپل زهاب بود.

این زمین لرزه موجب ترک برداشتن دیوار برخی از ساختمان ها در شهر فریدونشهر شد که با توجه به قدیمی و فرسوده بودن بافت بسیاری از ساختمان های روستایی در این شهرستان پیش بینی می شود خساراتی به این ساختمان ها وارد آمده باشد.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، در گقتگو با پونه زار با اشاره به این که کانون این زلزله فاصله زیادی با شهرستان فریدونشهر داشت گفت: تاکنون گزارش موثقی از وارد آمدن خسارت در این شهرستان در اثر زلزله دریافت نشده است.

همچنین سید حمید موسوی، رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر، نیز در گفتگو با پونه زار اظهار کرد: طق استعلام دریافت شده از دهیاران روستاهای فریدونشهر، این زلزله خسارتی در پی نداشته است.

اما ساعت 22:26 زلزله دیگری در فریدونشهر احساس شد که این بار خود فریدونشهر کانون آن بود. این زلزله ملایم به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده و خسارتی در پی نداشت.

با توجه به این که زلزله های امشب در استان اصفهان خسارتی بر جای نگذاشت، حدود ساعت 23:30 امشب اولین تیم 33 نفره امداد و نجات استان اصفهان با استعداد 10 خودروی امدادی به فرماندهی سید حمید موسوی، رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر، به مناطق زلزله زده در استان های غربی کشور اعزام شد.

زلزله های امشب به سبب احساس شدن در فریدونشهر موجب وجوب نماز آیات برای مردم این شهرستان شد و طبق فتوای مراجع تقلید مردم باید به ازای هر زلزله رخ داده، یک نماز آیات بخوانند.

کانون وقوع زلزله در فریدونشهر در فاصله 445 کیلومتری کانون زلزله بزرگ کرمانشاه قرار دارد اما می توان بر اساس نقشه گسل های ایران گفت هر دو بر روی یک گسل واقع شده اند.

انتهای پیام/

  1. همشهری گفت:

    قصد جسارت به همشهریای عزیزمون را ندارم ولی این چه وضعیه؟ هرکی گوشه دیوار خونشون یه ترک پیدا کرده ازش عکس گرفته و گذاشته تو کانالای تلگرامی بعنوان خسارتهای زلزله.به نظر من که اینجور جوگیر شدن خیلی زشته.برادر یا خواهر گلم گوشی دوربین داری و اینترنت هم داری مبارکت باشه ولی مجبور که نیستی به کل دنیا خبر بدی گوشه دیوارتون ترک برداشته.بازم الله اعلم شایدم من در اشتباهم.

  2. حامد گفت:

    پونه زار از بچه های هلال احمر هم گزارش بگیر که از همون ساعات اولیه راه افتادن و رفتن سمت کرمانشاه و مدیریت این گروه رو هم شهرستان فریدونشهر به عهده داشت و چندین شب نخوابیدن و بیداری کشیدن و خدمات رسانی کردن و امداد رسانی داشتن

  3. حامد گفت:

    پونه زار از بچه های هلال احمر هم گزارش بگیر که از همون ساعات اولیه راه افتادن و رفتن سمت کرمانشاه و مدیریت این گروه رو هم شهرستان فریدونشهر به عهده داشت و چندین شب نخوابیدن و بیداری کشیدن و از خانواده هاشون دور بودن و خدمات رسانی کردن و امداد رسانی داشتن

  4. سلام چرا تو ساییتون هیچ خبری از بچه های زحمت کش هلال احمر نذاشتین

Go to TOP