چاپ خبــر
در پی بارش برف سنگین در فریدونشهر؛

آشتی زمستان با بام ایران/ مسدود شدن جاده 50 روستای فریدونشهر

بارش اولین برف سنگین امسال در فریدونشهر، 50 روستای این شهرستان را در محاصره برف قرار داده است. با بارش 40 سانتیمتری امروز پیست اسکی فریدونشهر تا پایان هفته بازگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بارش سنگین برف از اواخر دیشب چهره مرتفع ترین شهر ایران را کاملا زمستانی کرد و در حالی که بارش ها همچنان در شهرستان فریدونشهر ادامه دارد، تاکنون ارتفاع برف در سطح شهر فریدونشهر به 35 سانتیمتر رسیده است.

این بارش ها در حالی رخ داد که فریدونشهری که هر ساله در تمام طول پاییز و زمستان پوشیده از برف بود، امسال تاکنون بارش چندانی را پشت سر نگذاشته و با کاهش هشدارآمیز بیش از 80 درصدی بارش ها روبرو بود.

محسن مقدسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان، در گفتگو با پونه زار از برف سنگین، کولاک و مه آلود بودن جاده های روستایی این شهرستان سخن گفت و اظهار کرد به علت شدت برف و کولاک و نبود دید افقی، با وجود تلاش وقفه ناپذیر راهداران، جاده بیش از 50 روستای پشتکوه و پیشکوه فریدونشهر مسدود بوده و هنوز بازگشایی نشده است.

حمیدرضا ملیانیان، معاونت آموزش و پرورش فریدونشهر، هم ضبح امروز اعلام کرد به دلیل مناسب نبود معابر این شهرستان در پی بارش برف، مدارس مقطع ابتدایی فریدونشهر امروز تعطیل است.

محمود یوسلیانی، رئیس هیئت اسکی استان اصفهان، نیز در گفتگو با خبرنگار پونه زار اظهار کرد: ارتفاع برف پیست اسکی به 45 سانتیمتر می رسد و در صورت تداوم بارش ها تا عصر امروز می توان مژده بازگشایی پایتخت ورزش های زمستانی استان اصفهان یعنی پیست اسکی فریدونشهر را بدهیم.

این پیست هر ساله در آبان و آذرماه بازگشایی می شد اما امسال به علت نباریدن برف تاکنون فعالیت خود را آغاز نکرده است.

پیش بینی می شود بارش های امروز، آغاز گردشگری زمستانه امسال فریدونشهر باشد چرا که علاقمندان به ورزش های زمستانی و طبیعت برفی مانند هر سال با برای لذت بردن از طبیعت خاص و بکر فریدونشهر و برف این شهرستان به سمت این شهرستان سرازیر می شوند.

خیابان های فریدونشهر با توجه به حجم زیاد برف هنوز کاملا برفروبی نشده و تنها در خیابان های اصلی که توسط شهرداری برفروبی شده است تردد خودروها با زنجیز چرخ میسر است. شهرداری های فریدونشهر و برف انبار همچنان در حال برفروبی همه معابر این دو شهر هستند.

بارش ها همچنان ادامه دارد و پایگاه های هواشناسی پیش بینی کرده اند بارش ها به صورت پراکنده تا اواخر امروز تداوم داشته باشند.

انتهای پیام/

  1. حامد گفت:

    با توجه به اعلام و اخطار قبلی مراجع اعم از هواشناسی و صدا و سیما صبح امروز شنبه که به مقصد اصفهان راه افتادم هیچگونه برف روبی و نمک باشی تو خیابونای شهر و جاده منتهی به دو راهی ازونبلاغ دیده نشد که بعد از اون تو مسیر داران دامنه با همین شرایط بارشی که تو شهر فریدونشهر تا خمسلو بود جاده برف روبی و نمک پاشی شده بود،کاش آمادگی های قبلی این ارگانها داشته باشن تا شاهد این جور ولگانری نباشیم
    الانم که از یه مسئول بازخواست کنید دست پیش رو میگیره که پس نیفته

Go to TOP