چاپ خبــر
رئیس هلال احمر فریدونشهر خبر داد؛

آماده باش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر فریدونشهر برای اعزام به دنا

تیم امداد و نجات کوهستان فریدونشهر به عنوان تیم پشتیبان گروه های امدادگر در حادثه سقوط هواپیما در کوه دنا در وضعیت آماده باش کامل بوده و به زودی به این منطقه اعزام خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از وضعیت آماده باش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر فریدونشهر برای اعزام به منطقه دنای شهرستان سمیرم برای مشارکت در امدادرسانی در حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد.

سیدحمیدرضا موسوی گفت: تیم نجاتگران کوهستان این شهرستان یکی از تخصصی ترین تیم های نجات کوهستان در استان اصفهان است که اعضای آن تاکنون پنج صعود موفق به قله دنا داشته و با آن منطقه آشنایی دارند ولی تاکنون بنا بر صلاحدید جمعیت هلال احمر استان به منظور پشتیبانی از تیم های جستجوگر اعزام شده به منطقه و مشارکت در عملیات انتقال مجروحین و اجساد احتمالی در حالت ذخیره و آماده باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: منطقه کوهستانی دنا، منطقه ای صعب العبور بوده و تردد در آن برای خود امدادگران نیز خطرآفرین است بنابراین عملیات جستجو و در پی آن حمل اجساد و مجروحین باید با احتیاط بالا انجام شود.

رئیس هلال احمر فریدونشهر اظهار کرد: بنا بر تجریه امدادگران فریدونشهری نشستن بالگرد در فاصله حدود هزار متری منتهی به قله 4409 متری دنا به سختی میسر است و در صورتی که نیاز به امدادگری در این فاصله ارتفاعی باشد، باید امدادگران با بالگرد به ارتفاع 2900 متری و یا ارتفاع 4409 متری قله منتقل شده و سپس از آن جا مسیر را با بستن کارگاه های تخصصی سنگ نوردی و کوه نوردی طی کنند.

موسوی گفت: تیم امداد و نجات کوهستان فریدونشهر با گذراندن دوره های متعدد امداد و نجات و کوهنوردی در وضعیت کاملا آماده به سر می برند و تاکنون تجربه شرکت در عملیات های متعدد امداد کوهستان چه داخل شهرستان و چه در شهرستان های دیگر و حتی استان های اطراف را دارند که از آن جمله می توان به پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در کوه کرکس شهرستان نطنز و یا اشترانکوه استان لرستان اشاره کرد.

Go to TOP