چاپ خبــر
یسلیانی خبر داد؛

آغاز فعالیت رسمی پیست اسکی فریدون شهر در فصل جاری

پیست اسکی فریدون شهر از فردا فعالیت رسمی خود در فصل جاری را آغاز خواهد کرد

به گزارش پونه زار محمود یسلیانی مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونشهر با اعلام این خبر که سه شنبه از ساعت 14 با حضور سلیمی  رئیس هیئت اسکی استان اصفهان و جمعی از مسئولین و ورزشکاران  فعالیت رسمی پیست اسکی شهرستان در فصل جاری آغاز خواهد شد از همه علاقه مندان خواست تا در این مراسم شرکت کنند .

رئيس اداره ورزش و جوانان فريدونشهر ارتفاع برف را در اين پيست اسكي يك متر ونيم اعلام كردو گفت : پيست اسكي فريدونشهر با ‪ 35درجه در میان 22پیست اسکی دیگر کشور از سطح دریا دو هزار و ‪ 630 مترارتفاع دارد و در بالاترین نقطه پیست به سه هزار متر می‌رسد که با این مشخصات مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است.

آقاي يوسلياني افزود: پیست اسکی فریدونشهر تنها پيست استاندارد استان اصفهان با شیب تند و منحصر به فرد در ‪ 180کیلومتری غرب اين استان در منطقه‌ای کوهستانی در ارتفاعات گردنه روستای چقیورت قرار گرفته‌است.

وي ايجاد پارکینگ‌های روباز ، رستوران، کافی‌شاپ،تجهيزات اسكي و سایت اداری و نگهبانی را ازجمله امكانات پيست اسكي فريدونشهر برشمرد و گفت: در روزهای تعطیل تعداد بازدیدکنندگان اين پيست به 20 هزار نفر می رسد و در دیگر روزها بین دو تا سه هزار نفر به این دهکده ورزشی زمستانی مراجعه می كنند.

شهرستان فریدون‌شهر با داشتن اقلیم کوهستانی با ارتفاعی بیش از دوهزارو 500 متر و بارندگی 600 میلی متر که با داشتن 110 روز یخبندان به طور ميانگين در طول سال، عمدتا نوع بارش آن به صورت برف است.

پیست‌های اسکی آبعلی، دیزین، و آلوارس و پیست اسکی فریدونشهر از مشهورترین پیست‌های اسکی ايران هستند.

Go to TOP