چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

تعبیر «گاو شیرده» ترامپ از عربستان، عاقبت خوش خدمتی به آمریکا است

امام جمعه فریدونشهر تعبیر «گاو شیرده» ترامپ از عربستان سعودی را حقیقتِ آمریکا بیان کرده و این خفت و خواری را عاقبت دوستی با آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به تعبیر «گاو شیرده» ترامپ از عربستان سعودی، تصریح کرد: هر چند تعبیر رئیس جمهور آمریکا در ظاهر مضحکانه است اما حقیقت آمریکا این است که تا وقتی منافع خود را در دوستی با کشوری ببیند با آن پیوند دوستی می‌بندد و زمانی که نتواند از آن کشور سودی حاصل کند آن را قربانی منافع خود خواهد کرد.

این تعبیر چند روز گذشته در یک سخنرانی توسط رئیس جمهور آمریکا با این عبارات که «عربستان باید سه چهارم ثروت خود را بابت حمایت‌های داخلی و خارجی نیروهای نظامی ما از این نظام به آمریکا بپردازد» و «عربستان برای ما گاوی شیرده است که هر وقت بخواهیم از آن طلا و دلار می‌دوشیم و هروقت شیرش تمام شود آن را سر می‌بریم» مطرح شد.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که انقلاب اسلامی، ایران از دست چنین استعماری نجات داد، عزت امروز کشور را مرهون انقلاب و رهبری‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای دانست و افزود: ادامه سرسپردگی نظام طاغوتی پهلوی به آمریکا به چنین تعابیر و رفتارهای وقیحانه‌ای ختم می‌شد.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در دیدار عیدانه با جمعی از وزراء، مدیران و کارکنان دولت، آمار ارائه شده توسط حسن روحانی در مورد ایجاد 960 هزار شغل در سال 96 را مغایر با وضعیت جامعه و غیرقابل پذیرش دانست و ضمن انتقاد از عدم حضور نمایندگان دولت در شهرستان در نمازهای جمعه برای شنیدن خطبه‌ها و پاسخگویی به سوالات، از مسئولان خواست آمار صحیح و واقعی را به مردم اعلام کنند.

حجت الاسلام غفاری با گرامی داشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز «هنر اسلامی»، از هنرمندان خواست هنر خود را در راه حقیقت و نجات بشریت به کار گیرند و از این که گاهی در مراسم و مجامعی بی بند و باری و ابتذال به نام هنر به نمایش گذاشته می‌شود انتقاد کرد.

وی با بیان این حدیث از رسول اکرم(ص) که «حفظ دین و ایمان در آخرالزمان همانند نگه داشتن ذغال گداخته در کف دست است» هنر مردم با ایمان را حفظ دین و انجام صله رحم در شرایطی دانست که بی‌حجابی و بی‌اعتنایی به محرم و نامحرمی در بسیاری از خانواده‌ها به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

Go to TOP