چاپ خبــر
استاندار اصفهان گفت:

مانع خروج غیر قانونی آب از استان می شویم

مهرعلیزاده : اجازه نخواهیم داد هیچکس با بی قانونی حتی یک قطره آب از استان خارج کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا: محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در دیدار با کشاورزان شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان افزود: استان اصفهان نیازمند آب است و باید از برداشت های بی رویه نیز بطورجدی جلوگیری کنیم.

وی افزود: هرگونه برداشت باید مطابق با مصوبه 9 ماده ای مدیریت منابع آب زاینده رود و طبق قانون باشد و با تدبیر می توان از همین روزهای آغازین سال شرایط ناگوار خشکسالی را پشت سرگذاشت.
مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت حفظ باغ ها در استان اصفهان تاکید کرد: بعد از آب آشامیدنی ، آبیاری باغ ها و حفظ درختان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به مکلف شدن سپاه، ارتش، شهرداری و دیگر ارگان ها برای حفظ و آبیاری باغ ها تصریح کرد: آبیاری باغ ها بوسیله تانکر یک طرح با اهمیت برای جلوگیری از خشک شدن درختان است و همه ارگان های یاد شده مکلفند در این طرح بطور جدی مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمک به کشاورزان و حفظ درختان صدقه نیست گفت: این که برخی می گویند ما صدقه نمی خواهیم حرف نادرستی است زیرا در موقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله همه مکلف می شوند که به زیان دیدگان یاری رسانند، بنابراین در زمان خشکسالی نیز کمک به آسیب دیدگان ضروری و انسانی است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه باید در دو دهه قبل فکر چنین روزهایی می شد افزود: باید پس از گذراندن امسال به عنوان یک سال بحرانی ، طرح های سازگاری با کم آبی و خشکسالی برای همه بخش ها از جمله صنعت، شرب و کشاورزی تبیین و اجرا شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور به شمار می رود ،گفت: هر صنعتی در کشور نیاز به آب دارد، فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز با حدود 35 هزار نیروی کار مستقیم و افزون بر 100هزار نفر نیروی کار غیر مستقیم از جمله مراکز صنعتی مهم در کشور محسوب می شود ؛اما امسال بدلیل شرایط خشکسالی باید به کمک بخش شرب و کشاورزی بیایند.
مهرعلیزاده همچنین گفت: منابع آب استان امسال به یک سوم سال های قبل رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز گفت: 90 درصد از مردم قهدریجان، 70 درصد مردم فلاورجان و بخش اعظم مردم سایر بخش های غرب اصفهان به کشاورزی و باغداری مشغول هستند اما خشکسالی های اخیر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: خشکی مزارع و زمین های کشاورزی می تواند تا حدودی جبران شود اما چنانچه باغ و درختان خشک شود جبران آن غیرممکن خواهد بود.

استاندار اصفهان بمنظور دیدار با کشاورزان شهرستان فلاورجان صبح امروز به غرب استان اصفهان سفر کرد و در مصلای این شهر با آنان دیدار کرد.
مهر علیزاده همچنین به شهرستان های مبارکه و لنجان عزیمت می کند.

انتهای پیام /ع ت 

Go to TOP