چاپ خبــر
عطر قرآن در هوای بارانی بام ایران؛

فریدونشهری‌ها میزبان مسابقات قرآنی ۷۵۰ دانش آموز غرب استان می‌شوند

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر از فراهم آوردن مقدمات برگزاری مسابقات قرآنی با حضور ۷۵۰ دانش آموز غرب استان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حمیدرضا ملیانیان در گفت و گو با خبرنگار پونه زار گفت: این مسابقات طی روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین در شش قطب استان برگزار می‌شود که فریدونشهر میزبان دانش آموزان غرب استان شامل شهرستان‌های تیران و کرون، چادگان، فریدن، بوئین میاندشت، خوانسار و گلپایگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: این دانش آموزان بعد از کسب موفقیت در مسابقات آموزشگاهی و شهرستانی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند و در صورت کسب رتبه برتر در این مرحله به مسابقات استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر تصریح کرد: این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بوده و دانش آموزان توسط داوران کشوری و بین المللی که در روزهای آینده در فریدونشهر مستقر خواهند شد، داوری می‌شوند.

ملیانیان با بیان این که این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود، افزود: در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۳۵۰ دانش آموز دختر و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۴۰۰ دانش آموز پسر در این رشته‌ها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این که در دو روز برگزاری این مسابقات، فضای معنوی قرآنی در شهرستان حاکم می‌شود، آن را یک فرصت ارزشمند برای شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد به برکت این فضای قرآنی و قدوم قرآن آموزان، رحمت خاص الهی بر این مردم نازل شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مسابقات انجام شده است و دانش آموزان در ابتدای ورود به شهرستان در مراسم افتتاحیه در گلستان شهدای فریدونشهر شرکت خواهند کرد؛ سپس در محل برگزاری مسابقات یعنی دانشگاه پیام نور حاضر شده و بعد از برگزاری مسابقات و داوری، دانش آموزان برتر در مراسم اختتامیه که در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار خواهد شد، معرفی و مورد تقدیر واقع می‌شوند.

ملیانیان همچنین اظهار کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که هر دانش آموز شرکت کننده در این مسابقات می‌تواند سفیر فرهنگی این شهرستان باشد، در حاشیه این مسابقات در محوطه دانشگاه، نمایشگاه محصولات فرهنگی و آداب و رسوم فریدونشهر برپا خواهیم کرد تا ضمن عرضه محصولات تولیدی این شهرستان، ۷۵۰ دانش آموز مهمان را با فرهنگ و آداب و رسوم فریدونشهر آشنا کنیم.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر برگزاری این مسابقات با حضور ۷۵۰ دانش آموز و مهمانان ویژه دیگر در این شهرستان را کار سنگینی دانست که با توجه به عدم اختصاص هیچ گونه اعتباری برای برگزاری آن، تنها همت مردم شهرستان را می‌طلبید.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد، مردم، ادارات، نهادها و فرهنگیان به طور ویژه پای کار آمدند و هر یک باری از این نمایشگاه را بر دوش کشیدند و می‌توانیم بگوییم برگزارکننده این مسابقات مردم فریدونشهر هستند و نه تنها اداره آموزش و پرورش.

انتهای پیام/

  1. فاطمه گفت:

    به امید موفقیت هممون

Go to TOP