چاپ خبــر

فوری! گرفتار شدن عشایر در برف و کولاک گردنه کلوسه

20 خانوار عشایر در حین کوچ به سمت ییلاق خود در شهرستان فریدونشهر، در گردنه کلوسه دچار کولاک و برف شده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، دهیار روستای کلوسه از توابع شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از گرفتار شدن عشایر کوچ‌رو در برف و کولاک در گردنه کلوسه خبر داد.

اسماعیل طاهری با بیان این خبر و اظهار این که سامانه بارشی حاضر در منطقه، هم اکنون در مناطق کوهستانی از جمله گردنه کلوسه واقع در بخش پشتکوه موگویی این شهرستان، به صورت بارش برف فعال است، تصریح کرد: عشایر کوچ رو بختیاری که با ورود به شهرستان در حال عزیمت به سمت ییلاق خود هستند، در این گردنه گرفتار برف، کولاک و سرما شده، مواد غذایی آن‌ها از بین رفته و دام‌هایشان پراکنده شده‌اند.

طاهری گفت: مردم روستای کلوسه با دیدن وضعیت عشایر گفتار شده، با بردن هیزم و آذوقه در شرایط کولاک و برف برای ایشان و انتقال زنان، کودکان و کهنسالان عشایر به منازل خود به یاری ایشان شتافته‌اند.

وی عنوان کرد: احشام عشایر در کولاک پراکنده شده و تعدادی نیز تلف شده‌اند و هم اکنون تمام هم و غم عشایر دربند کولاک و برف، نجات دام خود به عنوان تنها دارایی ایشان است. وی با بیان این که هم اکنون تعداد زیادی از عشایر وارد شهرستان شده و با بارش کم سابقه این روزها به دردسر افتاده‌اند، گفت: امدادگران هلال احمر به تنهایی از پس امدادرسانی به همه عشایر برنمی‌آیند. دهیار کلوسه از مدیریت بحران شهرستان خواست تا حد امکان به یاری عشایر گرفتار شده بشتابند.

گردنه کلوسه بخشی از جاده اصلی منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر است که سال‌هاست با کمترین برفی مسدود می‌شود و همیشه در فصل بارش‌ها، چالشی برای شهرستان و به ویژه هفت روستای آن منطقه است.

انتهای پیام/

  1. سهراب احمدی گفت:

    پس آقای فرماندار کجاست بره امداد رسانی کنه؟

  2. کمک به درراه ماندگان ازمواردی است که درشرع مقدس ما زیاد دموردآن صحبت شده وهمگان باید امدادنمایند.

Go to TOP