چاپ خبــر

آمار ازدواج در شهرستان فریدونشهر افزایش یافته است

مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: حدود هشت میلیون سند از این استان در آرشیو الکترونیکی اسناد وقایع ثبتی در پایگاه جامع ایرانیان قرار گرفت

به گزارش پونه زار به نقل از ایرنا، ˈتورج حاجی رحیمیانˈ روز شنبه به مناسبت هفته ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: با این آمار اصفهان رتبه سوم را در کشور به لحاظ بالا بودن آمار اسناد ثبتی داراست.

وی اظهار کرد: ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد موجب تسریع خدمت رسانی به شهروندان می شود و از اتلاف وقت و زمان در مراجعه به ادارات شهرستانها می کاهد.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان همچنین گفت: در هشت ماهه امسال یکصد هزار سند در استان تعیین تکلیف و هویت صاحبان آنها مشخص شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای پروژه کارت هوشمند ملی افزود: زیرساختهای این پروژه که تکمیل کننده فرآیند کارت ملی است در استان صورت گرفته است.

حاجی رحیمیان تصریح کرد: تا زمان آماده بودن شرایط جایگزینی کارت های هوشمند ملی به جای کارتهای ملی فعلی، اعتبار کارتها تا پایان سال 92 و به احتمال قوی تا پایان سال 93تمدید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن شرایط و حمایت و همکاری دستگاههای مربوطه مقرر شده است که چند ایستگاه کاری برای پروژه کارت هوشمند ملی در استان تا 22 بهمن فعال شود.

وی همچنین از فعال شدن رصدخانه جمعیت استان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با فعال شدن این سیستم آمارهای جمعیتی مربوط به وقایع چهار گانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق به صورت روزانه و هفتگی در اختیار مسوولان قرار می گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان در بخش دیگری با اشاره به عملکرد هشت ماهه این اداره کل گفت: در این مدت 52 هزار و 933 مورد واقعه ولادت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 صدم درصد کاهش داشته است.

وی همچنین تعداد آمار فوتی در این مدت را 15 هزار و 787 مورد برشمرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 13/4 درصد کاهش داشته است.

حاجی رحیمیان افزود: در هشت ماهه امسال 28 هزار و 730 مورد ازدواج در استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 71/14 درصد کاهش یافته است.

وی از کاهش 41/13 درصدی آمار طلاق در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت پنج هزار و 12 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

وی یادآور شد: آمار ازدواج و طلاق براساس آمار به دست آمده فعلی است و امکان تغییر آن به دلیل اینکه برخی دفاتر ازدواج و طلاق به شیوه سنتی عمل و آمار را با تاخیر به این اداره کل اعلام می کنند وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: در این مدت آمار ازدواج در پنج شهرستان شامل برخوار، فریدونشهر، شاهین شهر، خوانسار و تیران افزایش یافته است و در شهرستان دهاقان کاهش 5/33 درصدی داشته است.

وی سن امید به زندگی را در زنان 74 سال و در مردان 5/72 سال عنوان کرد.

وی آخرین آمار جمعیتی استان را براساس آمار ثبتی چهار میلیون و 879 هزار و 312 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد دومیلیون و 18 هزار و 681 نفر مربوط به شهر اصفهان است.

حاجی رحیمیان با اشاره به تفکیک جمعیتی آمار استان گفت: دو میلیون و 476 هزار و 21 نفر از آمار جمعیتی استان مرد و مابقی زن می باشند.

وی جمعیت شهرنشین را چهار میلیون و 168 هزار و 219 نفر و جمعیت روستانشین را 710 هزار و 989 نفر برشمرد.

Go to TOP