چاپ خبــر

500 هزار روادید برای زائران اربعین صادر شده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته در 24 نقطه از کشور روادید صادر می شود، گفت: تاکنون 500 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، شهریار حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز نام نویسی تاکنون 920 هزار تن از زائران برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: 200 هزار تن از زائران ثبت نامی نیز مدارک خود را تحویل داده اند تا برای آنها روادید صادر شود.

حیدری بیان کرد: با تمهیدات صورت گرفته ، در 24 نقطه از کشور روادید صادر می شود که شامل 20 دفتر موقت و چهار کنسولگری در استان های کرمانشاه، اهواز ، تهران و مشهد کار صدور روادید را انجام می دهند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران به عنوان مرزهای سه گانه برای خروج زائران اربعین تعیین شده است که زیرساخت ها و امکانات لازم برای زائران در این مرزها فراهم است.

حیدری ادامه داد: مرز رسمی خسروی اکنون برای تردد انفرادی زائر ، مبادلات تجاری ، ترانزیت کالا و صادرات باز است ولی بازگشایی این مرز برای تردد پرحجم زائران در ایام اربعین همچنان در دستور کار طرف عراقی است و ما منتظر اعلام نظر دولتمردان این کشور هستیم.

وی افزود: مرز خسروی آماده ترین مرز کشور با طرف عراقی برای تردد زوار است و تمام زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یکهزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

اربعین حسینی (ع) امسال با هشتم آبان مصادف شده است.

انتهای پیام/

Go to TOP