چاپ خبــر

تاکتیک‌های جدید داعش در عراق و سوریه

شبکه العربیه اعلام کرد: سرکرده‌های داعش عناصر خود را به مناطق صحرایی و کوهستانی پراکنده در سوریه و عراق فرستاده‌اند. این نیروها جنگ ترکیبی را در پیش گرفته و تاکتیک “جنگجوی روح” را اتخاذ کرده‌اند که هدف از آن ایجاد آشوب در مناطق چند فرقه‌ای و قومیتی و ایجاد مناطق شکننده از نظر امنیتی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل ازایسنا، یک رسانه سعودی از تاکتیک‌های جدید داعش در عراق و سوریه پرده برداشت.

شبکه العربیه به نقل از “هاشم الهاشمی” کارشناس مسائل گروه‌های تندرو اعلام کرد: سرکرده‌های داعش عناصر خود را به مناطق صحرایی و کوهستانی پراکنده در سوریه و عراق فرستاده‌اند. این نیروها جنگ ترکیبی را در پیش گرفته و تاکتیک “جنگجوی روح” را اتخاذ کرده‌اند که هدف از آن ایجاد آشوب در مناطق چند فرقه‌ای و قومیتی و ایجاد مناطق شکننده از نظر امنیتی است.

این شبکه افزود: استراتژی جدید داعش همچنین شامل استقرار نیرو در مناطق اقلیت نشین است. این گروه برای تامین مالی خود به دزدی، آدم ربایی و اخاذی تکیه کرده است. این موضوع به این معنا است که داعش توانایی خود را برای دریافت کمک‌های خارجی و به دست آوردن اموال از طریق سرمایه‌گذاری به واسطه فروش نفت در عراق و سوریه را از دست داده است.

به گفته چند منبع، داعش حدود ۴۰۰ میلیون دلار را از عراق و سوریه خارج کرده و قصد دارد منابع خود را از طریق پولشویی افزایش دهد.

العربیه در ادامه گزارش خود آورده است: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش بیش از ۹ دیوان این گروه را جمع کرده و تنها سه دیوان سربازان که امور نظامی این گروه را اداره می‌کند، دیوان امنیت و اطلاعات و دیوان مالی و اداری را حفظ کرده است. کمیته‌های شرعی این گروه دیگر اعتباری ندارند و تنها به عنوان یک سازمان مشورتی فعالیت می‌کنند و بخش‌های مالی و ادارای نیز قدرتی ندارند و اهداف این گروه از طرف فرمانده امنیتی آن تعیین می‌شود نه فرمانده نظامی.

انتهای پیام/

Go to TOP