چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مسئولان در حمایت از مراسم اربعین کوتاهی نکنند

امام جمعه فریدونشهر ضمن محکومیت واقعه تروریستی میرجاوه، خواستار برخورد نیروهای مسلح با عاملان این حادثه شد. وی از مسئولان خواست در حمایت از مراسم پیاده‌روی اربعین از هیچ حمایتی کوتاهی نکنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های اولین نماز جمعه خود در فریدونشهر با بیان این که تجمع 20 میلیونی بر پایه یک موضوع واحد در جهان بی‌نظیر است، خواستار حمایت هر چه بیشتر مسئولان از همایش پیاده‌روی اربعین شد.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که به برکت مهمان نوازی ملت عراق، حمایت مسئولان و همت مردم این حرکت به راه افتاده است، از لزوم تقویت روزافزون آن سخن گفت و از نمازگزاران خواست با شرکت در این همایش و کمک به دیگران برای حضور در آن، به این حرکت جهانی که مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است، کمک کنند.

وی درباره اهمیت تجمع اربعین به سخنی از آیت الله بهجت اشاره کرد که فرمودند: تا می‌توانید حسین بن علی(ع) را به عالم معرفی کنید که ظهور محقق نمی‌شود مگر این که امام حسین(ع) به عالم معرفی شده باشند چرا که روایت است زمانی که حضرت بقیة الله(عج) ظهور می‌کنند با ندای «أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً» خود را معرفی می‌کنند و این نشان دهنده آن است که در آن زمان همه مردم عالم امام حسین(ع) را می‌شناسند.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت واقعه تروریستی ربایش مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه، خواستار تلاش مسئولان برای بازستاندن این مرزبانان در سلامت کامل و پاسخ کوبنده نیروهای مسلح به عاملان این واقعه شد تا مشت محکمی به دهان کسانی باشد که می‌خواهند با دم شیر بازی کنند.

حجت الاسلام شامحمدی به مناسبت سالروز شهادت عمار یاسر، صحابه رسول الله(ص)، به تشریح شخصیت بزرگ جناب عمار پرداخت و وی را مرد شجاع بصیرت و بیداری خواند که با روشنگری‌های خود در زمان امیرالمؤمنین در برابر شلیک شبهات به قلب اسلام ایستاد و با آن‌ها مبارزه کرد تا جایی که پیامبر(ص) طی حدیثی فرمود: «بهشت مشتاق چهار انسان بزرگ است: علی(ع)، عمار، سلمان و بلال»

خطیب جمعه فریدونشهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته فریدونشهر با آوردن مثال‌هایی از هر دو جبهه حق و باطل در روز عاشورا، به اهمیت همنشین برای انسان و اثرپذیری انسان از همنشین خود پرداخت.

انتهای پیام/

Go to TOP