چاپ خبــر
طی مراسم تودیع و معارفه مطرح شد؛

فریدونشهر، امن‌ترین منطقه استان/ سرهنگ یبلویی فرمانده انتظامی فریدونشهر شد

با حضور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سبحانی از سمت فرمانده انتظامی فریدونشهر تودیع و سرهنگ یبلویی برای این سمت معرفی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تجلیل از تلاش‌های سه ساله سرهنگ دوم علی سبحانی در سمت فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونشهر، وی از این سمت تودیع و سرهنگ دوم حمزه یبلویی برای این سمت معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در این مراسم با بیان این که امنیت، پیش نیاز هر آبادانی است، از نقش تعیین کننده مردم در برقراری امنیت سخن گفت و افزود: راهبرد نیروی انتظامی برای رسیدن به امنیت، راهبرد مردم-پایه است.

* مردم مهمترین عامل برقراری امنیت

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: مردم تولید کننده امنیت و نیروی انتظامی حافظ آن است و اگر مردم نکات امنیتی را رعایت کرده و فرصت ارتکاب جرم را از مجرم بگیرند، خود به خود امنیت در جامعه حاکم می‌شود ولی معمولاً در جرایم به وقوع پیوسته می‌بینیم با عدم رعایت نکات امنیتی، فرصت ارتکاب جرم توسط خود مردم در اختیار مجرم قرار داده شده است.

وی تأکید کرد: در پیشگیری از وقوع جرم چهار سطح پیشگیری فردی، اجتماعی، قضایی و انتظامی قابل تعریف است که دو مورد اول که از اهمیت بیشتری نیز برخوردارند مربوط به مردم است.

فرمانده انتظامی استان مردم را سرمایه اجتماعی پلیس خواند که هر چه این سرمایه افزایش پیدا کند، کارایی، امنیت، اقتدار و قوت پلیس در برابر مجرمان افزایش پیدا می‌کند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به این که در حالی که اکثر کشورهای همسایه درگیر ناامنی و کشت و کشتار هستند، کشور ما در امنیت خوبی به سر می‌برد و مردم بدون مشکل خاصی به انجام امور روزانه خود مشغولند، علت این امر را نجابت، سلامت، دینداری و فرهنگ مردم، مدیریت خردمندانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مجاهدانه و عاشقانه همه نهادهایی دانست که مسئولیت امنیت کشور را عهده‌دار هستتد.

* رضایتمندی از پلیس در استان اصفهان 20 درصد افزایش یافته است

وی با بیان این که در ارزیابی‌های ستاد فرماندهی ناجا، اعلام شد میزان رضایتمندی از نیروی انتظامی استان اصفهان به میزان 20 درصد افزایش یافته، تصریح کرد: تمام مؤلفه‌های امنیت‌ساز در استان روبه بهبودی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سبحانی را فرماندهی پرتلاش و مردمی خواند که از این پس در سمت فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان عهده‌دار مسئولیت خواهد بود و امتیاز مثبت سرهنگ یبلویی را کارایی، آشنایی با مردم، فرهنگ و جغرافیای منطقه دانست.

امام جمعه فریدونشهر هم که در اولین جلسه اداری بعد از تودیع و معارفه خود شرکت کرده بود، با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین(ع)، نظامیان را زینت والیان بیان کرد که عزت و قوام مردم با حضور آن‌ها میسر می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی، نیروی انتظامی را دارای وظایف خطیر، دشوار و فراگیر عنوان کرد که حتی اگر مورد بی‌مهری مردم قرار گیرد باید در عین اقتدار با محبت به ایشان خدمت کند.

وی به سخنی از رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد که فرمودند: «لازمه برقراری امنیت، اقتدار پلیس است، اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروّت و ترحم باشد»، و خواستار مقایسه این ویژگی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران با اخبار روزانه منتشر شده از نژادپرستی، خشونت، ظلم، رفتار غیرانسانی و غیره پلیس کشورهای مدعی دنیا شد.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، هم یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود که از همکاری و درایت سرهنگ سبحانی سخن به میان آورد و شهرستان فریدونشهر را مانند هر نقطه دیگری دارای اقتضائات امنیتی خاص خود دانست.

 

* فریدونشهر پایین‌ترین نرخ ارتکاب جرم در استان را داراست

فرمانده سابق نیروی انتظامی فریدونشهر هم در جلسه تکریم خود از امنیت بالای فریدونشهر سخن به میان آورد و گفت: در طول مدت خدمت در فریدونشهر حتی یک مورد از جرایم خشن و تأثیرگذار بر احساس امنیت مردم همچون سرقت مسلحانه، قتل و غیره در این شهرستان مشاهده نشد.

سرهنگ سبحانی با اشاره به این که فریدونشهر دارای پایین‌ترین نرخ ارتکاب به جرم در استان اصفهان است، از افزایش رضایت عمومی از نیروی انتظامی به استناد نظرسنجی‌ها سخن گفت و دوران خدمتش در این شهرستان را بهترین دوران خدمتی خود بیان کرد.

وی نگاه فرهنگی به جای نگاه امنیتی به ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری امنیت به کمک جلب مشارکت عمومی را از جمله شاخصه‌های دوران مسئولیتش در فریدونشهر خواند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی فریدونشهر از اهتمام به آموزش و ارتقای تخصصی نیروهای تحت امر خود سخن گفت که منجر به کسب عنوان فرمانده برتر آموزشی استان در سال‌های 94 و 95 و کسب جایگاه سوم این عنوان در سال 96 شد.

سرهنگ سبحانی ارائه آموزش‌های همگانی در فریدونشهر توسط پلیس در سال‌های گذشته را نقطه مثبتی برای این نیرو بیان کرد و گفت سالانه بیش از 120 جلسه برای مدارس، مساجد، اقشار و اصناف مختلف برگزار شده است.

وی همچنین توزیع امکانات انتظامی در سطح شهرستان و تمرکززدایی، همکاری با اعضای شورای تأمین، اقدامات گسترده پیشگیرانه از وقوع جرم، پایش وقوع جرایم، حضور میدانی و کنترل ماموریت‌ها، بهسازی اماکن انتظامی، نوسازی ناوگان موتوری، رعایت حقوق شهروندی حتی برای مجرمان، نهادینه کردن خوش رفتاری با مراجعان، اصلاح معابر و برقراری انضباط ترافیکی را از دیگر اقدامات خود برشمرد.

* میزان کشف جرم در فریدونشهر، بیشتر از شاخص ابلاغی ناجا بوده است

فرمانده سابق نیروی انتظامی فریدونشهر میزان کشف جرایم در دوران حضور خود در این شهرستان را بیش از شاخص ابلاغی ناجا عنوان کرد و از کشف جرایمی در این شهرستان خبر داد که در سایر نقاط کشور اتفاق افتاده بودند.

آخرین سخنران این جلسه سرهنگ یبلویی بود که بعد از قرائت حکم مسئولیتش از طرف فرمانده کل نیروی انتظامی کشور و اعطای حکم، پشت تریبون قرار گرفت تا در اولین سخنرانی خود در جایگاه جدید به ارائه برنامه‌ها و اهداف خود بپردازد.

وی اجرای فرامین و اولویت‌های 12 گانه فرماندهی انتظامی استان و تعامل با مسئولان شهرستان و بسیج و اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت، مبارزه با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، امنیت محله محور، انضباط اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را از اولویت‌های خود در این شهرستان برشمرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر توجه به معیشت کارکنان، فضای معنوی یگان‌ها و حقوق شهروندی را در کنار شناسایی کارکنان پویا و استفاده از ایشان در پست‌های مدیریتی، رعایت اصل صرفه‌جویی و استفاده بهینه از امکانات و ملاقات چهره به چهره با مردم و مسئولان و کارکنان را از دیگر برنامه‌های خود در این شهرستان برشمرد.

سرهنگ یبلویی پیش از این مسئولین جانشین فرماندهی انتظامی مبارکه را برعهده داشته است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان بعد از پایان این مراسم به دیدار چند خانواده شهید شهرستان فریدونشهر رفت.

انتهای پیام/

Go to TOP