چاپ خبــر
مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۰۰ اکیپ راهداری ثابت و موقت در راه‌های استان مستقر شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۰۰ اکیپ راهداری ثابت و موقت با استعداد ۶۵۶ نفر نیروی راهدار در راه‌های استان اصفهان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش پونه زار به نقل از صاحب نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار و تبیین برنامه‌های این اداره کل در این ایام اظهار کرد: استان اصفهان با قرارگیری در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان و اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارای بار ترافیکی بالایی است.

محمود محمودزاده با اشاره به آمار و ارقام، وضعیت راه‌های استان اصفهان را در بعد داخلی نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از بعد ملی به دلیل حجم بالای تردد و ترافیک راه‌های استان اصفهان جوابگوی حمل و نقل بار کشور نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مهم‌ترین وظیفه حوزه راه این اداره کل را نگهداری از راه‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های همسنگ استان در معرض بارش برف و یخبندان قرار دارد که نگهداری و بازگشایی راه‌ها هزینه‌های بسیاری در بر دارد.

وی با اشاره به آغاز زمستان از تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات راهداری خبر داد و اعلام کرد: ۱۰۰ اکیپ راهداری در راه‌های استان مستقر شده‌اند که ۶۵ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ موقت با ۴۰۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین در قالب ۶۵۶ نفر نیرو در راستای خدمت‌گزاری به مردم عزیز به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

محمودزاده با اشاره به اقدامات موثر این اداره کل در رفع نقاط پر حادثه گفت: در استان اصفهان ۱۷۰ نقطه پرحادثه شناسایی شده است که رفع تمامی این نقاط اعتبار قابل ملاحظه‌ای نیاز دارد. وی از ایمن‌ سازی این نقاط خبر داد و اظهار کرد: تاکنون با نصب تابلوهای هشدار دهنده، حفاظ و گاردریل در ایمن‌سازی این نقاط کوشا بوده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیشتر تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی را خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز این اداره کل با همکاری خیرین استان اقدام به ساخت ساختمان‌های کوچک بین راهی در قالب مسجد، فروشگاه، پارکینگ و محل بازی کودکان در راه‌های استان کرده است که تا کنون ۴۰ محل مکان‌یابی شده است که سه مورد از آن در حال احداث و تکمیل و ۱ مورد آن نیز واقع در سه راهی مبارکه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی از مسافران و استفاده‌کنندگان از راه‌های استان خواست قبل از سفر ضمن تجهیز خودروی خود به وسایل ایمنی و زنجیر چرخ با شماره‌های سامانه گویای۱۴۱، تلفن همراه ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰، تلفن‌های ۶۶۸۶۴۴۶،۶۶۹۷۳۷۳ و یا از طریق سایت www.isfrud.ir از آخرین وضعیت جوی و راه‌های استان اصفهان باخبر شوند.

Go to TOP