چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر خبر داد؛

تلاش ناکام دشمن برای کم رنگ کردن همایش اربعین

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به تلاش های دشمن برای از بین بردن شعائر الهی، کم رنگ جلوه دادن اربعین و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی را دو هدف معاندان اسلام و نظام برشمرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر از تلاش های دشمن برای کم رنگ جلوه دادن همایش اربعین سخن گفت و اظهار کرد: دشمنان با وجود صرف هزینه های کلان موفق نشدند به این هدف خود برسند.

خطیب جمعه فریدونشهر به الگو گرفتن آزادگان جهان از قیام اباعبدالله(ع) اشاره کرد و سخن گاندی، رهبر استقلال هندوستان، را یادآور شد که گفته بود «من تمام صفحات تاریخ کربلا را خوانده ام، اگر هندوستان بخواهد از ذلت عبور کند، راهی به جز راه امام حسین ندارد.»

وی گریزی نیز به جریان نفاق در جامعه زد و گفت: در روز عاشورا بسیاری از کسانی که در صف مقابل سیدالشهدا(ع) قرار گرفتند مدعی دوستی اهل بیت(ع) بودند ولی چون این دوستی حقیقی نبود، آن ها را در جبهه باطل به صف کرد.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از خطبه ها از تلاش دشمنان انقلاب در ناکارآمد جلوه دادن نظام با توسل به بیان توصیف های دروغین از دوره پهلوی و زیبا جلوه دادن این رژیم ظالم در اذهان مردم سخن گفت و بر سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که فرمودند: «دشمن می خواهد جای شهید و جلاد را عوض کند.»

حجت الاسلام شامحمدی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی در سال ۴۳ به خاطر بدهی، به شرط بازپرداخت ۳۰۰ میلیارد دلار، ۲۰۰ میلیارد دلار از آمریکا استقراض کرد و به همین دلیل تن به لایحه کاپیتولاسین داد که امام با شنیدن این مطلب فرمودند: «عزت ایران را له کردند».

خطیب جمعه فریدونشهر جوانان را به مطالعه تاریخ ترغیب کرد و کارآمدی رژیم پهلوی و ناکارآمد دانستن نظام را از جمله عواقب مطالعه نکردن تاریخ برشمرد.

انتهای پیام/

Go to TOP