چاپ خبــر

زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر فریدونشهر را لرزاند

زلزله‌ای با بزرگی 4.1 ریشتر فریدونشهر را لرزاند و هرچند موجب اعلام شدن وضعیت نارنجی برای امدادگرن و استقرار نیروهای امدادی شهرستان‌های اطررراف در فریدونشهر شد، اما خسارات مالی و جانی در پی نداشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، ساعت 20:46 امشب زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر فریدونشهر را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در منطقه پشتکوه موگویی در حوالی روستای مصیر بود و به وضوح در فریدونشهر احساس شد.

در پی وقوع این زلزله رضا مری، دهیار روستای مصیر و روستاهای منطقه پشتکوه اول که کانون زلزله در آن جا قرار داشت، در گفتگو با پونه زار گفت: این زمین لرزه خسارتی در پی نداشت و تنها موجب ترک برداشتن برخی از خانه‌های قدیمی شد.

اسماعیل طاهری، دهیار روستای کلوسه و منطقه پشتکوه دوم، نیز در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: زلزله با شدت بالایی در این روستا احساس شد اما خوشبختانه خسارتی به غیر از ترک‌های جزئی به همراه نداشت.

ارسلان میسائی دهیار روستاهای منطقه پیشکوه فریدونشهر هم از به خیر گذشتن زمین لرزه خبر داد.

این زلزله در همه سطح شهرستان احساس شد و با توجه به بزرگی نسبتا بالای آن، موجب شد تا در برخی روستاها، مردم خانه‌های خود را ترک کرده و به خیابان‌ها بیایند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر در گفتگو با پونه زار گفت: دیشب با وقوع زلزله ۴/۱ ریشتری در فریدونشهر، برای جمعیت هلال احمر وضعیت نارنجی و آماده باش کامل اعلام شد.

سید حمیدرضا موسوی اظهار کرد: در پی اعلام وضعیت نارنجی در فریدونشهر تیم‌های امداد و نجات و آواربرداری شهرستان‌های فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه در فریدونشهر مستقر شدند.

وی افزود: با اعزام تیم‌های ارزیاب به نقاط مختلف شهرستان و کسب خبر از روستاها مشخص شد خوشبختانه زلزله خسارت مالی یا جانی در پی نداشته است لذا صبح امروز با حصول اطمینان از عادی بودن شرایط، وضعیت سفید اعلام شد و تیم‌های معین شهرستان‌های همجوار از وضعیت آماده‌باش کامل خارج شده و به شهرستان‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام/

Go to TOP