چاپ خبــر
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

باید با این مردم غصه خورد/ پزشک متخصص برای فریدونشهر تأمین می‌شود

مسئولان عالی رتبه بخش بهداشت و درمان کشور در بازدید از بیمارستان فریدونشهر قول تأمین پزشک متخصص برای این بیمارستان را دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، عصر پنجشنبه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، به همراه اعضای این کمیسیون و همچنین قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان فریدونشهر بازدید کردند.

اتوبوس حامل مسئولان عالی رتبه قوه مقننه و مجریه بخش بهداشت و درمان کشور در حالی وارد این بیمارستان شد که از ساعت‌ها قبل عده‌ای از مردم رنج کشیده فریدونشهر از محرومیت‌های بهداشت و درمان این شهرستان که از برنامه بازدید این مسئولان آگاه شده بودند، در این بیمارستان حضور پیدا کرده و برای بیان این مشکلات، انتظار می‌کشیدند.

مسئولان کشوری بهداشت و درمان به محض ورود، در میان حلقه مردم قرار گرفته و با سیل اعتراضات از کمبودهای تنها بیمارستان فریدونشهر روبرو شدند.

نبود پزشک متخصص و امکانات و اشتباهات پزشکی مهمترین موضوع اعتراضات این مردم بود. مسائلی که موجب شد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ترجیج دهد به جای بازدید از قسمت‌های مختلف بیمارستان، فرصت محدود حضورش در فریدونشهر را به شنیدن صحبت‌های مردم اختصاص دهد.

اما معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از شنیدن صحبت‌های تعدادی از مردم به بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان پرداخت و از اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش نگهداری بیماران، اتاق عمل، زایشگاه و آمبولانس‌های بیمارستان سرکشی کرد.

کمبود بیمار در بیمارستان توجیهی بود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای حضور نیافتن پزشک متخصص در بیمارستان فریدونشهر عنوان کردند که با واکنش اکبر ترکی، نماینده مردم منطقه در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، روبرو شد که معتقد بود چون پزشک متخصص در بیمارستان نیست، آمار مراجعه بیماران کم است.

اما نداشتن اتاق ال دی ار به عنوان شیوه به روز و در عین حال نه چندان پیچیده که موجب تسهیل زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی می‌شود، نقص دیگری از این بیمارستان بود که به چشم جان بابایی آمد.

علیرضا زمان پور، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر، در این رابطه گفت: در نقشه ابتدایی بیمارستان، زایشگاه دیده نشده بود لذا مجبور شدیم از بخشی از اتاق عمل به عنوان زایشگاه استفاده کنیم ولی طرح توسعه بیمارستان به منظور اضافه کردن زایشگاه مجهز و به روز را تهیه و حتی بخش عمده‌ای از اعتبار مورد نیاز آن را هم یعنی رقمی بالغ بر 650 میلیون تومان تهیه کردیم اما دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجوز ساخت آن را نداد.

نبود زایشگاه زمانی برجسته‌تر شد که زمان پور بیان کرد هم اکنون با وجود این که جمعیت کثیر عشایری در شهرستان حضور ندارند حدود 600 مادر باردار تحت نظر شبکه بهداشت هستند.

براتی مسئول اتاق عمل این بیمارستان هم به مسئولان بازدیدکننده گفت بیمارستان فریدونشهر در صورت تأمین پزشک متخصص جراح ماهانه 150 عمل جراحی خواهد داشت.

عقب ماندن کارانه‌ها و اضافه‌کاری‌های پرسنل بیمارستان و کمبود نیرو هم از مشکلاتی بود که توسط پرستاران و کادر بیمارستان عنوان شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از این بازدید در گفتگو با پونه زار ضمن ابراز تأسف از مشکلات جدی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) فریدونشهر به ویژه نداشتن متخصص، با بیان این که باید نشست و با این مردم غصه خورد، اظار کرد: این مشکلات به ویژه تأمین پزشک متخصص را طی جلساتی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری خواهیم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز در گفتگو با پونه زار قول تأمین پزشک متخصص در کمترین زمان ممکن برای این بیمارستان و فراهم کردن مقدمات استقرار پزشک متخصص دایمی در فریدونشهر را داد و تصریح کرد: اخذ مجوز احداث زایشگاه بیمارستان و تأمین آمبولانس‌های مناسب دو لازمه این بیمارستان هستند که آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

در این بازدید بابک فرخی، معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، نیز مسئولان کشوری بخش بهداشت و درمان را همراهی می‌کرد.

جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان فریدونشهر روز جمعه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

  1. شهروند گفت:

    باتشکرازمسئولان دلسوزی که زمینه حضورمسئولین اجرایی وکشوری رادربیمارستان حضرت رسول اکرم فراهم نمودندتاحرف مردم رابشنوند.

Go to TOP