چاپ خبــر
بعد از ملاقات و مذاكره هیات های معدنی اروپا

جاذبه های بخش معدن پای گرجی ها را هم به تهران باز كرد

جاذبه های بخش معادن ایران پس از آلمان ها، ایتالیایی ها ، فرانسوی ها و روس ها ، اكنون پای گرجستانی ها را هم به ایران باز كرده و روز گذشته مقامات یكی از شركت های معدنی این كشور در ملاقات با دكتر مهدی كرباسیان رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای سرمایه گذاری در معادن ایران اعلام آمادگی كرد.

به گزارش  پونه زار به نقل از روابط عمومی سازمان معادن و صنایع معدنی ایران، در این ملاقات معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه اعلام كرد: این سازمان از طرح ها و پیشنهادات بخش خصوصی برای همكاری های معدنی استقبال می كند زیرا كه سیاست دولت ، دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است.
كرباسیان ادامه داد: ایمیدرو آماده همكاری و مشاركت با بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی در چرخه فعالیت های معدنی در معادن است.
توالچره لیدزه قائم مقام شركت معدنی گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به سیاست جدید ایران در استقبال از سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از معادن ایران، آماده همكاری در زمینه های مختلف معدنی هستیم.
وی افزود: در اجرای چرخه فعالیت های معدنی از شناسایی تا فرآوری توانمند هستیم همچنانكه در پنج سال سابقه حضور در ایران موفق به كشف ذخایر ارزشمند طلا در آذربایجان شده ایم.
لیدزه اظهار داشت: آمادگی داریم در زمینه جداسازی و پرعیارسازی عناصر تركیبی در كانسارهای پلی متال، معدن انگوران و همچنین معدن طلای زرشوران با ایران مشاركت و همكاری داشته باشیم و در انتقال دانش روز به كارشناسان ایرانی همكاری كنیم.
محمدرضا بهرامن نایب رییس خانه معدن ایران نیز كه در این دیدار حضور داشت، با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی این تشكل در برخی معادن كشور گفت: آماده انجام طرح های مطالعاتی و عملیات زمین شناسی در محدوده های معدنی كشور و ارائه گزارش آنها به ایمیدرو هستیم ضمن اینكه آماده ایم در انتقال تجارب معدنی دنیا به ایران با استفاده از ارتباطات موجود موثر باشیم

Go to TOP