چاپ خبــر

کیروش در کنار جنجالي‌ترين‌هاي سال2013+عکس

حرکت جنجالي کارلوس کي‌روش پس از پايان بازي برابر کره جنوبي يکي از جنجالي‌ترين صحنه‌هاي سال 2013 نام گرفت.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پونه زار، با توجه به نزديک شدن به پايان سال 2013 روزنامه‌ پرتغالي “مايس” به بررسي اتفاقات جنجالي اين سال پرداخت که جنگ لفظي کارلوس کي‌روش و سرمربي کره جنوبي نيز يکي از اتفاقات جنجالي سال شناخته شده است. اتفاقات جنجالي 2013 به انتخاب روزنامه‌ “مايس” به شرح زير است:

* اعتراف لانس آرمسترانگ به دوپينگ

* اسکار پيستوريوس و کشتن نامزدش

* ترس و بمبگذاري در ماراتن آمريکا

* تباني در فوتبال و همکاري اينترپل براي مقابله با اين پديده

* انتخاب تيم ملي اسپانيا توسط ديگو کاستا و رد پيشنهاد

* درگيري کارلوس کي‌روش با سرمربي تيم ملي کره

* حمله به فدراسيون فوتبال پرتغال

همه‌ي اين‌ها از جمله اتفاقات جنجالي سال 2013 بودند. اين روزنامه‌ پرتغالي در باره جنجال کارلوس کي‌روش و سرمربي تيم ملي کره جنوبي در انتخابي جام جهاني 2014 برزيل مي‌نويسد: کارلوس کي‌روش توانست ايران را به جام جهاني 2014 برساند و يکي از سه مربي پرتغالي حاضر در جام جهاني باشد. اما او اين کار را يک بار ديگر بدون جنجال انجام نداد. او قبل از ديدار برگشت تيمش برابر کره جنوبي با برتري يک بر صفر ايران به پايان رسيد جنجال زيادي با سرمربي تيم ملي کره جنوبي به راه انداخت. چوي کانگ هائه و کارلوس کي‌روش قبل از بازي برگشت دو تيم سخنان تندي را عليه هم استفاده کردند که باعث شد اين بازي تحت تاثير قرار گيرد.

سرمربي کره قبل از بازي اعلام کرده بود که با تمام توان برابر ايران به ميدان خواهد رفت و نمي گذارد تيم کارلوس کي‌روش به جام جهاني صعود کند و به جاي آن کاري مي‌کند که ازبکستان مسافر برزيل شود اما ايران موفق شد در بازي برگشت با تک گل رضا قوچان نژاد کره جنوبي را شکست دهد. کارلوس کي‌روش بلافاصله پس از اين پيروزي ارزشمند و قطعي شدن صعود ايران به جام جهاني نتوانست رفتار سرمربي کره را تحمل کند و به سمت او رفت و با مشتي گره کرده به گفته‌هاي چوي کانگ هائه واکنش نشان داد. کره‌اي‌ها پس از اين ديدار واکنش شديدي عليه سرمربي ايران داشتند و از فيفا خواستار بررسي اين موضوع شدند. البته سرمربي کره پس از اين شکست از سمت خود کناره‌گيري کرد و فدراسيون فوتبال ايران و کره جنوبي پس از اين ديدار احساس کردند که بايد کاري کنند که روابط دو طرف بهبود پيدا کند. بلافاصله بحث بازي دوستانه بين دو کشور به وجود آمد، هر چند اين ديدار دوستانه انجام شد.

1371822952

Go to TOP