چاپ خبــر
رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر:

آموزش ۲۴۰ دانش‌آموز فریدونشهری برای مقابله با حوادث طبیعی

با اجرای طرح ملی دادرس در فریدونشهر، 240 دانش آموز این شهرستان دوره آموزشی مقابله با حوادث طبیعی را گذراندند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر از اجرای طرح ملی دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در این شهرستان سخن گفت و اظهار کرد: ۱۴۵ دانش آموز دختر و ۹۵ دانش آموز پسر پایه هشتم تحت آموزش طرح «دادرس» قرار گرفتند.

سیدحمیدرضا موسوی تصریح کرد: در این طرح مربی‌ها در شش مدرسه به دانش‌آموزان پایه هشتم به صورت علمی و عملی راهکارهای مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی را آموزش می‌دهند.

وی با بیان این که هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت در جمع خانواده و مدرسه است، افزود: نتیجه این طرح آمادگی دانش‌آموزانی است که می‌توانند در هنگام حادثه یاریگر همنوعان خود باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر گفت: این طرح در شش دوره گذشته با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان با هدف ترویج ظرفیت‌های خود-امدادی در بین دانش‌آموزان با موفقیت اجرا و اکنون مرحله هفتم آن که از سه ماه پیش آغاز شده در حال پایان یافتن است.

موسوی تصریح کرد: در پایان این طرح ۱۴ نفر در هر مدرسه به عنوان تیم دادرس مدرسه انتخاب می‌شوند که به عنوان تیم امدادی آن مدرسه قلمداد شده و با هدف سنجش و افزایش مهارت‌های امدادی در المپیادهای شهرستانی و استانی با سایر تیم‌های دادرس به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

Go to TOP