چاپ خبــر
فرماندار فریدونشهر:

خسارت بارش‌های سیل‌آسا به 1000 واحد مسکونی در شهرستان فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر از وارد آمدن بیش از 72 میلیارد و 866 میلیون تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی، مسکن، اماکن عمومی و تأسیسات شهری و روستایی، برق، مخابرات، راه‌ها و آب شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در گفتگو با پونه زار اظهار کرد: بارش‌های شدید باران در اولین ماه سال جدید موجب وارد آمدن خسارات زیادی به مردم فریدونشهر شد.

ناصر اسدی گفت: این بارش‌ها به 1000 واحد مسکونی خسارت زد که از این تعداد 608 واحد دچار تخریب بالای 60 درصد شدند. وی افزود: این شرایط موجب تلف شدن 515 رأس دام سبک و سنگین، 650 کلنی زنبور عسل و 450 هزار قطعه ماهی شد.

نماینده عالی دولت در فریدونشهر همچنین از خسارت این بارش‌ها و در پی آن طغیان رودخانه‌ها به 440 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی، 12 هزار متر مربع تأسیسات آبزی‌پروری، 30 هزار و 450 متر مربع اماکن دامی و انبار علوفه سخن گفت که تا 100 درصد خسارت دیده‌اند.

فرماندار فریدونشهر همچنین تصریح کرد: بارش سنگین برف و باران در سه هفته گذشته موجب وارد آمدن 703 میلیون تومان خسارت به تأسیسات برق، چهار میلیارد و 150 میلیون تومان به تأسیسات شهری و روستایی، 7 میلیارد و 290 میلیون تومان به راه‌ها و تأسیسات جاده‌ای، یک میلیارد و 440 میلیون تومان به تأسیسات مخابرات و دو میلیارد تومان به تأسیسات آب شهری و روستایی شد.

اسدی اظهار کرد: همچنین در پی این بارش‌ها به 38 مدرسه، مسجد و اداره دولتی خسارت وارد آمد و 161 کیلومتر جاده روستایی، عشایری و ایلراه‌ها دچار خسارت 70 درصدی رانش زمین و آب بردگی شدند.

وی از برگزاری چندین جلسه مدیریت بحران در این شهرستان در این مدت برای پیشگیری و کاستن از میزان خسارت‌ها خبر داد و گفت: در مجموع 72 میلیارد و 866 میلیون و 500 هزار تومان خسارت در فریدونشهر در اثر بارش‌های سیل‌آسای اخیر برآورد شده که از طریق مدیریت بحران استانداری اصفهان پیگیر جبران این خسارت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

Go to TOP