چاپ خبــر
پس از سفر به مناطق محروم فریدونشهر؛

درخواست امام جمعه فریدونشهر جهت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های پایدار در منطقه پشتکوه موگویی

امام جمعه فریدونشهر بعد از بازدید از روستاهای محروم و بعضاٌ سیل‌زده منطقه پشتکوه موگویی فریدونشهر، با تشکر از خدمات سپاه، کمیته امداد و سایر ارگان‌ها خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های پایدار همچون جاده و برق در این مناطق شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر به منظور سرکشی از روستاهای دوردست این شهرستان، بررسی مشکلات آن‌ها و بازدید از نقاط سیل‌زده از دهستان پشتکوه موگویی فریدونشهر بازدید کرد.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با پونه زار به مشکلات پدید آمده در این مناطق در اثر بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از مردم این منطقه با مشکلاتی نظیر تخریب واحدهای مسکونی، واحدهای نگهداری دام و انبار علوفه دست و پنجه نرم می‌کنند و تلف شدن تعداد زیادی دام و احشام از ایشان که بعضاً تنها راه کسب درآمدشان نیز بوده و از بین رفتن جاده‌های مواصلاتی و رانش زمین نیز بر این مشکلات افزوده است.

وی افزود: بسیاری از منازل در روستای کلوسه نیاز به بازسازی پیدا کرده‌اند و مردم از مسئولان امر توقع کمک عاجل و فوری دارند.

امام جمعه فریدونشهر به پدیده قاچاق کرفس و گیاهان خوراکی و داروئی در این منطقه نیز گریزی زد و ضمن تقبیح آن، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تدابیر اندیشیده شده و کنترل‌های صورت گرفته هنوز کسانی دست به این کار زده و علاوه بر ضرر به محیط زیست به مردم نیز آسیب جدی وارد می‌کنند؛ چرا که کندن این گیاهان پیش از موعد مجاز آن منجر به ریشه‌کنی این مواهب بزرگ الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام شامحمدی از خدمات گسترده و فراوان سپاه پاسداران در این روستاها سخن گفته و بیان کرد: هر انسان باانصافی با مشاهده این حجم از خدمات پی می‌برد که حقیقتاً سپاه لشکر مخلص خدا و الگویی مناسب برای استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌های مادی و معنوی است و در پیشانی انقلاب می‌درخشد.

وی گفت: من به نیابت از مردم دست تک تک سپاهیان عزیز به ویژه قرارگاه عمران و آبادانی آن را می‌بوسم که به هیچ روستایی نرفتم مگر این که آثاری از خدمات ارزنده آن‌ها را در آن‌جا مشاهده کردم. امام جمعه فریدونشهر افزود: ساخت مسجد، بهسازی خانه‌های عالم، تکمیل مدارس، احداث شبکه‌های آبرسانی بهداشتی و غیره از جمله خدمات بارز سپاه در روستاهای دهستان پشتکوه موگویی است.

امام جمعه فریدونشهر از کمک‌ها و خدمات کمیته امداد به اهالی این مناطق نیز یاد کرد و عنوان داشت مردم قدردان این خدمات هستند. حجت الاسلام شامحمدی ضمن تشکر از خدمات همه مسئولان در نقاط محروم این شهرستان، از آن‌ها خواست بدون اتلاف زمان نسبت به هفت ضرورت منطقه پشتکوه فریدونشهر اقدام کنند: تخصیص بخشداری، بازسازی جاده‌های تخریب شده در اثر سیلاب، رسیدگی جدی‌تر به وضعیت بهداشت روستاها، حل مشکل برفگیر بودن گردنه کلوسه، ادامه آسفالت جاده پشتکوه تا حدممکن، جبران خسارات ناشی از بارندگی‌ها و ایجاد پایداری بیشتر در شبکه توزیع برق و ارتباطات تلفنی این روستاها.

وی در ادامه از تشکیل گروه جهادی امام مبین برای خدمت‌رسانی ومحرومیت‌زدایی در این مناطق نیز خبر داد و از اعزام این گروه به این روستاها در روزهای آتی خبر داد. امام جمعه فریدونشهر از مسائل فرهنگی و لزوم حضور روحانیون در این منطقه نیز سخن به میان آورد و با تشکر از روحانیونی که برای قعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در منطقه پشتکوه اول و دوم حاضر شده‌اند از دیگر مبلغان دینی هم خواست در این منطقه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

Go to TOP