چاپ خبــر
نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت:

اجازه حفر تونل انتقال آب در فریدونشهر را نمی‌دهیم

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت ضمن رد هرگونه شایعه در رابطه با اجرای طرح جدید احداث تونل انتقال آب در فریدونشهر، با بیان این که هر طرح انتقال آب در فریدونشهر باید با در اولویت قرار دادن مصالح مردم این شهرستان انجام شود، گفت: اعلام کرده‌ایم با هر طرح انتقال آب که شامل «احداث تونل» باشد مخالفیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، اکبر ترکی در گفتگو با پونه زار ضمن رد هرگونه شایعه در رابطه با اجرای طرح جدید احداث تونل انتقال آب در فریدونشهر، در مورد بازدید روز گذشته استاندار و جمعی از نمایندگان استان اصفهان از دهستان پشتکوه، اظهار کرد: یکی از موضوعات بازدید روز گذشته نمایندگان بررسی آب‌های سطحی این شهرستان و امکان‌سنجی انتقال این آب به حوضه آبریز زاینده رود بود.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هر طرح انتقال آب در فریدونشهر باید با در اولویت قرار دادن مصالح مردم این شهرستان انجام شود، گفت: اعلام کرده‌ایم با هر طرح انتقال آب که شامل «احداث تونل» باشد مخالفیم و جلو آن را خواهیم گرفت و در صورت نیاز باید از پمپاژ آب استفاده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه تصریح کرد: در صورت لزوم طرح انتقال آب در شهرستان فریدونشهر باید بدون احداث تونل برنامه ریزی شده و از طریق پمپاژ صورت بگیرد.

وی افزود: علاوه بر منتفی بودن احداث تونل، هر طرح انتقال آب به زاینده رود باید از مسیر فریدونشهر-فریدن-چادگان انجام شود و با هر طرحی که این شروط را لحاظ نکند مخالف هستیم و اجازه انجام آن را نخواهیم داد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در حال حاضر اولویت طرح‌های آبی فریدونشهر احداث سد یلان و سد میدانک دوم است که موجب انتفاع کشاورزان شهرستان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

Go to TOP