چاپ خبــر

بی‌عدالتی رسانه‌ای صدا و سیمای اصفهان در حقّ فریدونشهر

در حالی در بخش خبری روزهای ۵، ۶ و ۷ فروردین، اخبار شبکه اصفهان تنها به بردن نام فریدونشهر در سه جمله بسیار کوتاه اکتفا کرد که در این دو روز بیش از ۱۰ قطعه فیلم خبری از فریدن، بیش از ۱۰ قطعه فیلم خبری از بوئین میاندشت، ۲ گفتگو از بوئین میاندشت و ۱ گزارش از چادگان پخش شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در حالی که بالاترین میزان بارش سامانه بارشی هفته گذشته در بین چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در غرب استان اصفهان متعلق به شهرستان فریدونشهر بود، در پایان این سامانه بارشی هیچ خبری از فریدونشهر گزارش نشد.

به گزارش پونه زار در حالی در بخش خبری روزهای ۵، ۶ و ۷ فروردین، اخبار شبکه اصفهان تنها به بردن نام فریدونشهر در سه جمله بسیار کوتاه اکتفا کرد که در این دو روز بیش از ۱۰ قطعه فیلم خبری از فریدن، بیش از ۱۰ قطعه فیلم خبری از بوئین میاندشت، ۲ گفتگو از بوئین میاندشت و ۱ گزارش از چادگان پخش شد.

نه تنها صرفاً بارش‌ها بلکه آبگرفتگی و خسارت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی، ۳۰۰ واحد دامی، تخریب ۳۲ کیلومتر از جاده‌های ۶ روستای فریدونشهر، رانش زمین، تلف شدن چندین رأس دام و از بین رفتن چند انبار علوفه در این شهرستان از دید صدا و سیمای استانی جا ماند و هیچ خبری از آن مخابره نشد.

همه این‌ها در حالی بود که صدا و سیمای اصفهان در روز ۶ فروردین که فریدونشهر را از بمب رسانه‌ای خود در مورد سامانه سیل‌آسای بارشی جا گذاشت، حتی از اخبار دست چندمی مثل «برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در روستای احمدآباد جرقویه علیا» نگذشت و تصاویر آن را نیز پخش کرد.

امّا داستان به همین جا ختم نشد و در روز ۶ فروردین در بخش معرفی تجمیعی جاذبه‌های گردشگری استان از فریدونشهر تنها به ۲ ثانیه ذکر نام آبشار پونه زار و نمایش تصویر آن بسنده کرد و به عنوان مثال از پیست اسکی فریدونشهر که در این روزها مهمترین جاذبه گردشگری استان است، هیچ نامی نبرد.

خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان در روز ۷ فروردین هم در حالی از ریزش بهمن در کوه‌های افوس و جاری شدن چشمه سراب فریدن که دو اتفاق معمول است و مورد اوّل تنها در همین چند روز بارها آن هم نه در کوهستان بلکه در جاده‌های فریدونشهر رخ داد گزارش خبری پخش کرد که باز هیچ نامی از فریدونشهر نیاورد و اتفاقاً در همین روز گزارشی از «اجرای عدالت رسانه‌ای» در بخش خبری خود آورد.

این شدت از بی‌عدالتی رسانه‌ای تعجب برانگیز است و هر عقل سلیمی با مشاهده آن به فکر فرو می‌رود. اما سوای هر قضاوت عجولانه‌ای این سؤال مطرح می‌شود که چرا فرماندار فریدونشهر که ریز امور شهرستان را زیرنظر دارد و دخالت مستقیم در انتخاب خبرنگار صدا و سیما در فریدونشهر داشته و بر ارسال گزارش‌های خبری نظارت دارد، با وجود تکرار چندین مرتبه ای این کم‌کاری و بی‌عدالتی، اقدامی در این رابطه نکرده است. آیا مسئولان از این که رسانه هل و خبرنگاران کاری به کارشان نداشته باشند احساس راحت تری دارند؟

بی‌عدالتی مرکز استان نسبت به شهرستان فریدونشهر تنها به همین جا ختم نمی شود و در موارد دیگری نیز این چنین است به عنوان مثال در طی همین سامانه بارشی مدیر سازمان مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش خبری شبکه اصفهان خسارت‌های سیل در فریدونشهر را تنها به قطع برق و موارد مختصر خلاصه می‌کند و هیچ اشاره‌ای به تخریب اساسی جاده‌ها، مسدود شدن محورهای مواصلاتی روستاها، تخریب منازل مسکونی و غیره نمی‌کند که بررسی این موارد را به صورت مفصل‌تر در آینده منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

Go to TOP