چاپ خبــر

چین واردات نفت از ایران را دو برابر کرد

داده‌های جدید گمرکی نشان می‌دهد که در پی امیدها برای کاهش تحریم‌ها، برای دومین ماه متوالی در ماه نوامبر واردات نفت ایران از سوی چین به بیش از ۲ برابر رسیده است.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پونه زار، بر پایه گزارش منتشر شده روز دوشنبه (۲ دی) از سوی اداره کل گمرکات چین، ایران در ماه نوامبر  روزانه ۵۳۸۵۱۳ بشکه نفت خام به چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خود تحویل داده است؛ این میزان برای ماه اکتبر ۲۴۹۸۴۸ بشکه در روز بوده است.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و امریکا به علاوه آلمان موسوم به گروه ۱+۵، ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ (۳ آذر)، بعد از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو، براي برون‌رفت از بن‌بست رفع ابهامات غرب درباره برنامه انرژي هسته‌اي تهران و زمينه‌سازي جهت حل و فصل کامل اين مناقشه ده ‌ساله، توافق موقت امضا کردند.
بر مبنای این تفاهم‌نامه، شش قدرت جهان در ازاي موافقت تهران با محدودکردن جنبه‌هايي از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران توافق کردند، به برخي از تحريم‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي پایان دهند و تحریم جدیدی علیه تهران اعمال نکنند.

واردات نفت خام چین از ایران در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی به رغم تحریم‌های اعمال شده از سوی امریکا بر بخش‌های مالی و نفتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به یک سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

Go to TOP