چاپ خبــر

وقوع زلزله 4 ریشتری در فریدونشهر

زلزله‌ای 4 ریشتری بامداد امروز شهرستان فریدونشهر را لرزاند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، ساعت ۰۱:۲۱ بامداد امروز مردم فریدونشهر که متوجه سر و صدای غیرطبیعی حیوانات شده بودند، زلزله‌ای را احساس کردند که دستگاه‌های لرزه‌نگار مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بزرگی آن را 4 ریشتر ثبت کردند.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و ‌در نزدیکی روستای کَمَران این شهرستان واقع در دهستان پشتکوه موگویی رخ داد که به وضوح در فریدونشهر احساس شد و حتی موجب شد بسیاری از مردم خانه‌های خود را ترک کنند.

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه نسبتاَ قوی دریافت نشده است. فاصله روستای کمران تا فریدونشهر به دلیل صعب العبور و کوهستانی بودن جاده آن حدود دو ساعت است.

فریدونشهر به دلیل قرار داشتن بر روی یکی از گسل‌های اصلی ایران هر از گاهی شاهد زمین لرزه است اما زلزله‌ای به این بزرگی آخرین بار با بزرگی 4.1 ریشتر در 12 آذرماه سال گذشته رخ داد که موجب وارد آمدن خسارات مالی به چندین واحد مسکونی روستایی در این دهستان شد.

نقشه زیر زمین‌لرزه‌های یک ماه گذشته این منطقه را نشان می‌دهد که بر روی زلزله 5.7 ریشتری مسجد سلیمان متمرکز است.

پایگاه خبری پونه زار به محض اطلاع از خسارات احتمالی این زمین لرزه آن را از طریق همین وبسایت و کانال‌های وابسته به آن در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های تلگرام، اینستاگرام، سروش، بله و ایتا آن را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

انتهای پیام/

Go to TOP