چاپ خبــر
مدير برق شهرستان فريدونشهر اعلام كرد:

خسارت 3 ميليارد ريالي بارش‌هاي اخير به شبكه‌هاي برق شهرستان فريدونشهر

بارش‌ها موجب وارد شدن خسارت به شبكه‌هاي برق رساني در سطح شهرستان و قطعي چند ساعته برق شد. در اين خصوص روزنامه حمهوری اسلامی گفتگویی با مصطفي بهراميان مدير برق شهرستان فريدونشهر داشته كه در ادامه مي‌خوانيد.

به گزارش پونه زار، بارش برف شدید همراه با کولاک در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آذرماه جاری، مناطق غربی استان اصفهان را در برگرفت. در این میان شهرستان فریدونشهر با بارش حدود ۱ متر در سطح شهر و ۲ متر در ارتفاعات، بالاترین میزان نزولات جوی در بین شهرهای استان اصفهان را داشت. بنا به گزارش هواشناسی در این چند روز، میزان رطوبت در این شهرستان ۹۶ درصد و میانگین بارش برف ۱ متر بود. این بارش‌ها موجب وارد شدن خسارت به شبکه‌های برق رسانی در سطح شهرستان و قطعی چند ساعته برق شد. در این خصوص روزنامه جمهوری اسلامی  گفتگویی با مصطفی بهرامیان مدیر برق شهرستان فریدونشهر داشته که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا به مشخصات شبکه برق رسانی شهرستان فریدونشهر و موقعیت این شهرستان اشاره‌ای داشته باشید.
این شهرستان ابتدا بخشی از شهرستان فریدن بود و در سال ۷۷ به عنوان شهرستان مستقل در تقسیمات کشوری مشخص شد و از آن زمان امور برق نیز به صورت مستقل در شهرستان آغاز به کار کرده است. فریدونشهر غربی‌ترین شهرستان استان اصفهان با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر که ۱۹ هزار نفر شهری، ۱۹ هزار نفر روستایی دائم و ۱۴ هزار نفر روستایی فصلی می‌باشد. در این منطقه ۸۸ روستا وجود دارد که ۸۵ درصد آن جمعیت دائمی و مابقی فصلی هستند. در حال حاضر ۱۲۵۰۰ مشترک برق در منطقه وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار مشترک عادی و ۵۰۰ مشترک دیماندی می‌باشد. این شهرستان در حال حاضر از دو پست فوق توزیع فریدونشهر و بوئین میاندشت جهت تأمین برق مورد نیاز خود استفاده می‌کند که پست ۱۰ فیدر یا خط تغذیه‌کننده وظیفه برقرسانی به مشترکین را به عهده دارند. همچنین دارای ۲ شعبه اسلام آباد و مصیر می‌باشد که وظیفه خدمت رسانی به روستاهای منطقه پشتکوه فریدونشهر را به عهده دارد.

در بارش‌های اخیر میزان خسارت وارد شده چه اندازه بود و کدام بخش‌های شبکه برقرسانی بیشتر دچار خسارت شد؟
میزان خسارت به شبکه‌های برق شهرستان بنا بر برآوردهای کارشناسی ۳ میلیارد ریال می‌باشد که شامل سقوط ۲۰ اصله پایه بتنی ۱۲ متری و پارگی سیم‌های شبکه و ۲ عدد ترانس می‌باشد. از انواع خسارت‌های وارده می‌توان به ۱۸ مورد پارگی شبکه فشار متوسط، ۳۸ مورد سقوط درخت بر روی شبکه، ۸۳ مورد پارگی شبکه فشار ضعیف، ۱۲۲ مورد قطع انشعاب مشترکین، ۶۴ مورد اتصالی شبکه فشار ضعیف و ۱۴ مورد سوختگی جمپر فشار متوسط ۱۴ اشاره کرد که کارکنان این امور اقدام به رفع آن کردند.
چه اقداماتی برای حل مشکلات به وجود آمده انجام دادید؟
با هماهنگی‌های لازم معاونت بهره‌برداری از امور شهرستان‌های چادگان و خوانسار ۲ دستگاه خودرو و نیروی کمکی به یاری پرسنل این امور آمدند و با تشکیل ۱۵ گروه عملیاتی و وصل شدن خط ۶۳ (خط ۶۳ در پایان بارش‌ها به مدت ۵ ساعت قطع شد) و تلاش اکیپ‌های عملیاتی وضعیت برقرسانی به شهرستان به حالت عادی درآمد. گفتنی است روستاهای پشتکوه ۲ به علت مسدود بودن مسیر و بسته بودن جاده‌های ارتباطی تا روز یک شنبه ۲۴ آذرماه با قطعی برق مواجه بودند که پس از بازگشایی مسیر ارتباطی سریعاً برق این مناطق وصل شد.

برای پیشگیری از اتفاقات مشابه و عدم وقوع چنین بحران‌هایی چه باید کرد؟
بازدید و پیش‌بینی تعمیرات خطوط ۶۳ و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده شهرستان در نقاط حادثه خیز و تجهیز بیشتر نیروهای عملیاتی و آماده نگه داشتن این نیروهای برای چنین اتفاقاتی از راه‌های پیشنهادی می‌باشد.
در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید.
در این بحران نیروهای زیادی به کمک ما آمدند که از تمامی آنها تشکر می‌کنم به ویژه از معاونت بهره برداری، مدیران و نیروهای برق شهرستان‌های چادگان و خوانسار، کارکنان زحمتکش برق فریدونشهر و مسوولان شهرستان و همچنین از مردم فهیم شهرستان فریدونشهر تشکر ویژه‌ای می‌کنم که با سعه صدر ما را در رفع مشکل و خدمت رسانی هرچه بهتر یاری کردند.

Go to TOP