چاپ خبــر
در نماز جمعه مطرح شد؛

«قیام» در صورت لغو نکردن حکم انتصاب مسئول فاسد در فریدونشهر

امام جمعه فریدونشهر: اگر مسئولان بر روی اسب سرکش غرور خود پا نگذاشته و حکمِ ضددینیِ غیرقانونی انتصاب یک مسئول فاسد در فریدونشهر را لغو نکنند با همراهی روحانیت و مردم شهید داده این شهرستان قیام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر به مناسبت هفته اولیاء و مربیان، حکمت نامگذاری این هفته را لزوم توجه والدین به فرزندان خود حتی در مدرسه عنوان کرد و گفت اولیاء و مربیان همچون دو بال برای آموزش و پرورش فرزندان است که اگر یکی از این دو مشکل داشته باشد، در آموزش و پرورش صحیح فرزند خلل ایجاد می‌شود.

وی از وظیفه سنگین دولت‌ها درباره آموزش و پرورش سخن گفت و نسبت به شانه خالی کردم از بار این مسئولیت توسط دولت در سال‌های اخیر و کاهش سرانه دانش آموزان و انداختن بار هزینه‌های مدارس بر دوش والدین انتقاد کرد.

امام جمعه فریدونشهر به اهمیت توجه به تربیت همه دانش آموزان اشاره و اظهار کرد ممکن است همان یک نفر دانش آموزی که در تربیت آن غفلت می‌شود بشود شخصیتی مثل هیتلر یا صدام یا سرکرده مغول که دستش با خون هزاران نفر آلوده شود.

حجت الاسلام شامحمدی در همین رابطه مَثَلی عربی را متذکر شد که می‌گوید «راهنما اگر کلاغ باشد، به سمت مردار سگ راهنمایی می‌کند» و تأکید کرد راهنما و مربی نباید خود دچار فساد اخلاقی، سیاسی و اعتقادی باشد.

وی عنوان کرد: تاکنون بنا نداشتم این سخنان را بیان کنم چون احساس می‌کردم قطار آموزش و پرورش بر روی ریل درستی حرکت می‌کد و اگر انسان ببیند قطار بر روی ریل حرکت می‌کند، می‌تواند از خطاهای کوچک چشم بپوشد اما در وضعیت کنونی چاره‌ای جز افشاگری نیست.

خطیب جمعه فریدونشهر با طرح این سؤال که «معلم بی‌تقوایی که در کلاس درس به دانش آموزانش گفته حجابی که بر سر دارد اجباری است و اگر اجباری نبود زیر بار آن نمی‌رفت، چه دانش‌آموزانی تربیت خواهد کرد» اظهار کرد: حاصل تربیت این مربی می‌شود دختر بی بند و بار و پسر هرزه‌ای که هنگام غروب بدون حجاب و عفت و حیا در خیابان‌ها به راه افتاده و در پیاده‌روها به هم تنه می‌زنند انسان به شک می‌افتد که آیا اینجا قلب اروپا و آمریکا است.

حجت‌الاسلام شامحمدی ریشه این رفتار را در آن انسان ناسالمی دانست که در رأس قدرت پمپاژ عقیده باطل کرده و به وزشگاه رفتن زنان را ادای دین خود به بانوان عنوان کرده است در آن زن بی‌شعوری در مجلس که پیش از این گفته بود از وقتی چادر سر کردم آرتروز گردن گرفتم، جستجو کرد که حق زنان را ورزشگاه رفتن آنان تعریف می‌کند.

وی تأکید کرد: انسان جاهلی که در یک جایی به تمسخر گفته است از روزی که دختران حجاب از سر برداشته‌اند برف و باران در کشور ما زیاد شده است، نمی‌تواند مسئولیت راهنما را برعهده گرفته و به سمت صلاح راهنمایی کند.

امام جمعه فریدونشهر گفت: یک مربی فاسد، نجس و آلوده می‌تواند یک جامعه را فاسد، نجس و آلوده کند، یک مربی ضدانقلاب می‌تواند جامعه را ضدانقلاب کند، یک مربی ضد ولایت فقیه می‌تواند دانش آموزان را ضدولایت فقیه تربیت کند و یک مربی مخالف حجاب می‌تواند دانش آموزانِ مخالف حجاب تربیت کند.

حجت‌الاسلام شامحمدی با بیان این که استفاده از همه تفکرات سیاسی در هدایت جامعه مفید است و خود در مدت مسئولیتش با همکاری کردن با همه افراد از خطوط سیاسی مختلف این را ثابت کرده است، به مسئولان استانی، مدیران کل و فرمانداری فریدونشهر هشدار داد: اگر در عزل و نصب‌ها یک انسان ضدانقلاب یا فاسد سیاسی و اعتقادی را به عنوان مسئول در این شهرستان بگمارید حتی اگر شده به تنهایی قیام خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید جناحی عمل کنید، عمل کنید و اگر نیروی اصلاح طلب مؤمن انقلابی متعبد سراغ ندارید بگویید تا معرفی کنم اما حق ندارید از افراد فاسد در مناصب این شهرستان استفاده کنید.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: در آموزه‌‌های دینی داریم کسی که مسئولیتی از مسلمین را قبول کند و پیش بیافتد در حالی که می‌داند کسی برای اختیار کردن این مسئولیت از او قوی‌تر وجود دارد، هم به خدا خیانت کرده است، هم به پیامبر خدا و هم به خودش و همچنین آن کسی که انسانی را برای کاری بگمارد در حالی که بداند در بین مردم کسی هست که رضایت خدا را بهتر می‌تواند فراهم کند، به خدا خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام شامحمدی ضمن انتقاد به عدم توجه به این اصل دینی در حکومت‌داری در کشور، استان و اخیراً در این شهرستان متذکّر شد که تصمیماتی گرفته شده است و اگر مسئولان بر روی اسب سرکش غرور خود پا نگذاشته و حکمِ ناثوابِ ضددینیِ ضدانقلابیِ غیرقانونی صادر شده را نشکنند با همراهی روحانیت و مردم شهید داده این شهرستان از حرکت بازنخواهند ایستاد.

انتهای پیام/

  1. ه- ف گفت:

    جالبه که انگار ما در کشور نه قاضی داریم و نه خدای قاضی . زیرا اینطور که استنباط میشه ما جای خدا نشسته ایم و بندگان خدا را قضاوت می کنیم . امام جمعه محترم ، اگر این بنده خدا جرمی مرتکب شده وظیفه دادگستری است که به جرمش رسیدگی کند نه ما و شما . چرا مثل آب خوردن به فردی تهمت فساد می زنیم ؟

  2. ناشناس گفت:

    احسنت وصد آفرین براین شجاعت آموزش وپرورش اگرفاسد شود فاتحه همه چیز راباید خواند.

  3. همشهری گفت:

    ما ضمن حمایت از امام جمعه محترم شهرستان ؛ این انتصاب بی تدبیرانه مسئول استان را محکوم می کنیم.

  4. رضا گفت:

    سلام و درود بر امام جمعه انقلابی فریدونشهر
    فریدونشهر دارای توانمندترین نیروهای مومن‌ و انقلابی می‌باشد که در جای جای این استان و کشور شایستگی و ایمان و تعهد آنها زبانزد خاص و عام است ولی متاسفانه وقتی کوردلانی مسوولیت جامعه را به دست می‌گیرند برای سرکوب اسلام و انقلاب عمروعاص و ولید و معاویه را بر خر مرادشان سوار می‌کنند! فقر و اعتیاد و بی اعتقادی چند ساله اخیر نتیجه همین حاکمیت نفاق است که در این شهرستان به راه افتاده.

  5. ناشناس گفت:

    امام جمعه محترم در مورد نان که گران شده حرفی نزدن مشکل شهرستان فریدون شهر فقط رییس اموزش وپرورش یعنی با رفتن اقای نیکخواه همه چیز این مملکت حل می شود متاسفم برا خودم وهم نسل های خودم

  6. ناشناس گفت:

    با سلام خدمت همشهریان و امام جمعه محترم . و با تشکر از مدیریت محترم سایت پونه زار
    اولا عملکرد اداره کل اموزش و پرورش بدون هماهنگی و بدون تودیع و معارفه و قدردانی از مدیر سابق اموزش و پرورش نوعی بی حرمتی به بدنه اموزش و پرورش و مردم این شهرستان بوده .
    دوم اینکه از امام جمعه محترم خواهش داریم به این موضوع از دیدگاه سیاسی نگاه نکنند و با دعوت به خویشتنداری عموم کار را خودشان با مسئولان استانی حل و فصل نمایند و پای مردم را به این موضوع باز نکنند . زیرا سالهای دور نیز همچین اتفاقی برای امورش پرورش رخ داد و اعتراض به ان موضوع بهانه ای شد که نظر استان نسبت به مردم این شهرستان معکوس شده . و نجابت و صداقت این مردم زیر سوال قرار گیرد و در اخر نیز هیچ مسئول و نماینده ای دیگر نتوانست از جایگاه این شهرستان دفاع نماید و همه پا پیش کشیدند .
    سوم اینکه نمی شود با ابروی مردم به این سادگی بازی گرد . ما هیچ شناختی از فرد معرفی شده نداریم و اگر نیز فردی است که از نظر سیاسی با خط بعضی ها همخوانی ندارد . نباید او را به فساد اخلاقی متهم کرد . به هر حال در بحث سیاسی هر کس به عقیده خود معتقد بوده و گناه هم نیست . همانگونه که بارها رهبری عزیز نیز به این موضوع اشاره فرمودند و همه گروهای سیاسی را به خویشتنداری و صداقت کلام دعوت نمودند .
    چهارم اینکه بحث قیام برای یک موضوع ساده که قابل حل و فصل است واژه درست و مناسبی نیست . به خصوص برای شهرستانی که از بدو تاسیس تا کنون به عنوان امنترین و مردمانش صادقترین مردمان ایران زمین بوده و خواهند بود . شهرستانی که اقوام را از هر زبان و نژادی گرداگرد خود جمع نموده با اینکه که شاید در بسیاری از سلایق با هم اختلاف نظر دارند اما هیچ گاه امنیت را فدای سلایق خود نکرده اند و بر احساسات خود فائق امدند . با سپاس از حوصله شما .

  7. همشهری گفت:

    با سلام خدمت امام جمعه محترم
    از شما میخواهیم در پیگیری موضوع اهتمام جدی بعمل آیید و به فرمایش امام راحل ” نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد”

  8. ناشناس گفت:

    فقط خدا به دادمان برسد که به راحتی به خاطر اینکه خودمان در راس باشیم تهمت به هر کسی می زنیم

Go to TOP