چاپ خبــر

اطلاعیه امام جمعه فریدونشهر درباره اتفاقات اخیر کشور

امام جمعه فریدونشهر در پی اتفاقات اخیر در کشور با صدور اطلاعیه‌ای ضمن دعوت مردم به آرامش و جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، از مسئولان خواست به جبران بی‌اعتمادی ایجاد شده و کوتاهی انجام شده برآمده و هیچ گاه سعی نکنند رهبری را سپر بلای خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، التهابات کشور به دنبال آن و ایراد سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره، دفتر امام جمعه فریدونشهر اطلاعیه‌ای از جانب حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی منتشر کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا
ﻫﻴﭻ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﻣﺆﻣﻨﻲ نباید ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﺣﻜﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ; ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻛﻨﺪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

درپی اقدام دولت درسهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن موجی از اعتراضات توسط مردم به خصوص نخبگان و صاحب نظران آغاز شد که در این میان برخی نمایندگان مجلس طرحی دوفوریتی و سه فوریتی را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم و درپی لغو این تصمیم بودند. با ورود عناصر ضدانقلاب و سرویس‌های جاسوسی آمریکا اعتراضات به اغتشاشات مبدّل و عده‌ای از هموطنان بیگناه جان باختند.

در اوج نگرانی‌ها و در میانه‌ی این اعتراضات سنگربان انقلاب یعنی مقام معظم رهبری با سخنان حکیمانه توطئه‌های خارجی و بهانه‌گیری‌های کودکانه برخی مسئولان داخلی را خنثی کرده، بار دیگر انقلاب را از یک چالش بزرگ نجات دادند و اینک وظیفه امت ولایی، انقلابی و همیشه در صحنه این است که با تأسی به قرآن کریم، که امر خدا و رسول او و جانشینانش را مطاع دانسته و تخلف از آن را گناهی نابخشودنی می‌داند، به مقام معظم رهبری لبیک گفته و از هر گفتار و عملِ هنجارشکنانه پرهیز و در آرام کردن فضای کشور تلاش نمایند.

لازم به ذکر است در سخنان رهبری معظم با تأکیدات محکم جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت وظیفه مسئولان است که امیدواریم با برهم‌زنندگان امنیت اقتصادی برخورد قاطع نمایند.

و اما وظیفه مسئولان در این میان ازهمه‌ مسئولیت‌ها سنگین‌تر بوده و لازم است برخلاف سیره‌ی سابق خود با مردم صادقانه سخن بگویند و اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانند. امید است دولت محترم تدبیر و امید این بی‌تدبیری آشکار در اجرای کاری ضروری و اجتناب‌ناپذیر را با تدبیرات لازم جبران نموده و نقص‌های جدی در روش اجرای این قانون را برطرف نماید. دولت محترم بدون در نظر گرفتن مشکلاتِ ناشیِ از اجرای این طرح اقدام به اجرای آن نمود و همگان را گرفتار مصائب پیش‌بینی نشده کرد که امیدواریم در اسرع وقت کاستی‌ها جبران شده، از این مسئله به سلامت عبور نماییم.

و اما خطابمان به مسئولان و به ویژه دولتمردان این است که نگذارید رهبر انقلاب سپر شما شود بلکه خود را سپر ایشان قرار دهید تا مشمول رحمت خداوند قرار گیرید.
اینجانب به نمایندگی از مردم شریف شهرستان فریدونشهر به محضر رهبر معظم انقلاب عرض می‌نمایم که رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن. در پایان طول عمر باعزت رهبر انقلاب و توفیق خدمت مسئولان به مردم عزیز ایران را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    سلام ودرود بر امام جمعه شجاع،بابصیرت،انقلابی وولائی ولعنت برکسانی که با بی تدبیری خود جان صدها نفر را فدای بی تدبیری خود نمود وملیاردها تومان خسارت در این وضعیت اقتصادی که مردم در معیشت زندگی اولیه خود ( تامین موادغذائی)گرفتار هستندبرکشور ما تحمیل نمودند.

  2. حامد رحیمی گفت:

    حاج آقا اسماعیلی گوجه ۱۲ هزار تومن شده چطور بشینیم و نگاه کنیم ؟ دردمون رو ب کی بگیم؟

Go to TOP