چاپ خبــر

رونمایی از کتاب سفر دانشجویی به ایران در گرجستان

در این سفر ما از شهرهای مختلف ایران دیدار کردیم همچنین از نزدیک با برخی از گرجی زبانان ایران که در فریدونشهر زندگی می کنند آشنا شدیم و امیدواریم بتوانیم تجربیات خود را از طریق این کتاب به شما منتقل کنیم

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پونه زار؛ در آیین افتتاح مراسم که با حضور پروفسور گورام چیکوبانی ریاست دانشگاه آزاد تفلیس، پروفسور گوگی کاتسیتادزه رییس دانشکده آسیا و آفریقا، پروفسور الئونرا چوبینیدزه استاد ایرانشناس ، دانشجویان و میهمانان مدعو برگزار شد، ابتدا مجری برنامه توضیحاتی را درخصوص برنامه دانشگاه برای اعزام دانشجویان به ایران، شیوه انتخاب پنج دانشجوی اعزامی از طریق کنکور داخلی و اهداف علمی ، تحقیقی و سیاحتی سفر اعلام نمود.

در ادامه این مراسم دانشجویان اعزامی شرح مختصری از سفر به ایران و بخش های تحقیقی خود ارائه دادند سپس پروفسور گوگی کاتسیتادزه رییس دانشکده آسیا و آفریقا و سرپرست گروه اعزامی ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درگرجستان برای تحقق سفر دانشجویان گفت: در این سفر ما از شهرهای مختلف ایران دیدار کردیم همچنین از نزدیک با برخی از گرجی زبانان ایران که در فریدونشهر زندگی می کنند آشنا شدیم و امیدواریم بتوانیم تجربیات خود را از طریق این کتاب به شما منتقل کنیم . شاید مهمترین دستاورد این سفر شناخت هرچه بیشتر اشتراکات فرهنگی بین دو کشور و دیدن چهره واقعی ایران باشد که با تبلیغات منفی رسانه ای که بر علیه این کشور صورت می پذیرد مغایر است.

 در ادامه فیلم ساخته شده از سفر دانشجویان به نمایش درآمد که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان نیز ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد و دانشجویان اعزامی به ایران با یادآوری تلاش ها و مساعدت های آقایان احسان خزاعی و نیکلای ناخوتسریشویلی رایزنان پیشین دو کشور برای سفر دانشجویان از ایشان تجلیل نمود. وی با اشاره به فیلم نمایش داده شده از فریدونشهر و ایرانیان گرجی زبان گفت: گرجی زبانان ایران از گذشته تا به امروز با خدمات و رشادت های خود موجب فخر ایران بوده اند، اگر در گذشته امامقلی خان با شجاعت و رشادت خود هرمز را از دست استعمارگران آزاد نمود در دوره 8 ساله جنگ تحمیلی عراق نیز گرجی زبانان ایران در راه دفاع از جمهوری اسلامی ایران شهدای بسیاری را تقدیم نموده اند. ایرانیان و گرجیان دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی هستند و شاید بتوان گفت یکی از مهمترین کاربردهای مطالعات تاریخی و فرهنگی، گسترش و تعمیق روابط فرهنگی کنونی می باشد.

در پایان ضمن اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی برای گسترش همکاریهای خود با دانشگاه آزاد گرجستان امیدوارم در برنامه بعدی سفر دانشجویان تعداد افراد اعزامی بیشتر باشد.

لازم به توضیح است اتاق ایران در دانشگاه آزاد به عنوان یکی از دانشگاه های خصوصی و معتبر در سطح کشور گرجستان دایر و فعال میباشد. این دانشگاه در سال 2007میلادی از ادغام سه انستیتوي آسیا و آفریقا، انستیتوی بازرگانی و انستیتوي تاریخ حقوق تاسیس شده است. این دانشگاه داراي بیش از 2000 دانشجو در رشته هاي مختلف کشاورزی، تجارت، رياضي و فيزيك، حقوق، كامپيوتر و ساير رشته هاي علوم انساني می باشد.

Go to TOP