چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

معافیت مالیاتی بازیگران پردرآمد توسط دولت بده بستان انتخاباتی است

امام جمعه فریدونشهر با انتقاد از معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها توسط دولت، این موضوع را خلاف مشی اسلام و یک بده بستان انتخاباتی بین دولت و سلبریتی‌ها دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به تصمیم دولت برای معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، این را خلاف عدالت و مشی حکومت اسلامی دانست که کارگری که در شرایط کنونی اقتصادی با زحمت و سختی در حدّ گذران زندگی کسب درآمد می‌کند مجبور به پرداخت مالیات باشد و بازیگرانی که با دستمزدهای میلیاردی در قبال نقش بازی کردن کسب درآمد می‌کنند از پرداخت مالیات معاف شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که بخش اعظمی از آرای انتخاباتی این دولت به واسطه حمایت سلبریتی‌ها به دست آمده است، این تصمیم دولت در آستانه انتخابات را یک بده بستان انتخاباتی بین دولت و سلبریتی‌ها خواند.

وی با توجه به ایام ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از دستورات اسلام در باب پذیرش مسؤولیت سخن به میان آورد و از تشویق پذیرش مسوولیت به افراد دارای توانایی و امانتدار و نهی پذیرش مسوولیت به افراد فاقد این دو ویژگی سخن گفت.

امام جمعه فریدونشهر خطاب به افرادی که قصد حضور در انتخابات دارند گفت: اگر توانایی برداشتن باری از دوش مردم و کشور دارید و با قصد خدمت به نظام جمهوری اسلامی و داغ کردن تنور انتخابات به سمت محلّ ثبت نام می‌روید، برای هر قدمتان حسنه‌ای برای شما ثبت خواهد شد.

حجت‌الاسلام شامحمدی اما از گروهی نیز انتقاد کرد که حتی توانایی اداره خانواده خود را هم ندارند ولی مدعی تسلط و کسب مسؤولیت مردم می‌شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر در همین رابطه از نامه ۶۱ نهج‌البلاغه و سخن امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در مورد کمیل سخن گفت و اظهار کرد: زمانی که امام علی علیه‌السلام کمیل را به فرمانداری شهری منصوب کرده اما وی برای دفاع از شهری دیگر، محل مسؤولیت خود را ترک کرده بود و موجب شده بود آن شهر توسط دشمن تسخیر شود، خطاب به وی گفت تو‌ شایسته دعای کمیل هستی اما شایسته انتصاب در مسؤولیت نیستی.

امام جمعه فریدونشهر افزود: امروز هم مسؤولانی بر سر کار هستند که وقتی رهبر هوشیار و آگاه انقلاب اعلام می‌کند راهکار حلّ مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، راهکار حل مشکلات را در گفتگو و مذاکره با سایر کشورها دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی خطبه اول نماز جمعه این هفته را به مناسبت هفته معلولان به این قشر اختصاص داد و به تکریم معلولان و رعایت حال ایشان در اسلام اشاره کرد.

وی گفت: شاید معلول از یکی از نعمت‌های جسمانی محروم باشد ولی چه بسا نعمت‌هایی که او از آن‌ها بهره‌مند بوده و ما از آن نعمت‌ها محروم باشیم.

خطیب جمعه فریدونشهر تاکید کرد: دولت و مردم باید بستر حضور و انجام فعالیت‌های اجتماعی معلولان در جامعه و برخورداری ایشان از امکانات عمومی را فراهم کنند.

نمایشگاه آثار نقاشی معلولان ذهنی و حرکتی زیر 14 سال این شهرستان به همت اداره بهزیستی شهرستان فریدونشهر و مرکز توانبخشی شمیم باران این شهرستان در حاشیه نماز جمعه به نمایش درآمد.

همچنین بازارچه محصولات خانگی و بومی مرکز نیکوکاری امام مبین در حاشیه نماز جمعه برپا شده بود. درآمد حاصل از فروش محصولات این بازارچه صرف امور خیریه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

Go to TOP