چاپ خبــر

هشت تیم امدادی در جستجوی مفقودین کوهستان چشمه‌لنگان فریدونشهر

هشت تیم امدادی در حال تلاش برای پیدا کردن دو پسر جوان مفقود شده در کوهستان چشمه لنگان فریدونشهر هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در پی مفقود شدن سه پسر جوان در دهستان چشمه‌لنگان واقع در شهرستان فریدونشهر، امروز ستاد مدیریت بحران در فرمانداری فریدونشهر تشکیل جلسه داد.

ابراهیم اصلانی، دبیر این ستاد، در گفتگو با پونه‌زار با اشاره به پیدا شدن یکی از مفقودین گفت: حال عمومی فرد پیدا شده خوب است و هم‌‌اکنون هشت تیم امداد متشکل از امدادگران هلال‌احمر، نیروهای بسیج، تیم‌های احیاگر پزشکی، نیروی انتطامی و هیئت اسکی با همکاری سایر ادارات این شهرستان در منطقه مشغول جستجو هستند.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر این سه اکیپ متشکل از راهداری، شرکت تعاونی دهیاری‌ها و شهرداری فریدونشهر به همراه تعدادی خودروی سبک کمک‌دار هم وظیفه برفروبی مسیرها و جاده‌های روستایی خالی از سکنه و همچنین پشتیبانی نیروهای امدادی را برعهده دارند.

اصلانی افزود: به دلیل بارش برف، وزش باد، کولاک، وجود مه و کاهش دید عملیات جستجو به سختی و دشواری در حال پیگیری است.

سید حمیدرضا موسوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر، در گفتگو با پونه‌زار از تلاش سرسختانه نیروهای امدادی برای جستجوی مفقودین خبر داد.

وی با اشاره به حجم درخواست‌های مردمی برای کمک در عملیات جستجو، از کافی بودن نیروهای امدادگر سخن گفته و تصریح کرد به دلیل شرایط سخت جغرافیایی و جوی و کمبود امکانات و احتمال به خطر افتادن جان نیروها، امکان حضور نیروهای مردمی آموزش ندیده در عملیات جستجو وجود ندارد.

موسوی اظهار کرد: روز گذشته طی تماس تلفنی مبهم دو تیم امداد هلال احمر فریدونشهر به منطقه اعزام شدند و بعد از حضور در محل متوجه شدند این افراد از دو روز قبل در کوه‌های چشمه‌لنگان و مراتع عالی مکان و بنه کمر مفقود شده‌اند.

مفقودین اهالی شهرستان فریدونشهر هستند و از علت حضورشان در آن منطقه اطلاع صحیحی در دست نیست.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    با سلام، خواستار بازجویی از آنها هستیم تا دلیل حضور آنها، آنهم با وانت باری، حمل هر چه را که بتوانند از خانه های خالی روستائیان محروم آن منطقه بردارند و یا با شکار غیر مجاز حیوان یا پرنده مفلوک، آنها را حمل کنند. یا ماجراجویی که اینهمه هزینه را تحمیل ادارات دولتی بکنند که خود مشکل بودجه دارند و یا احساس نگرانی و تشویش را در مردم ایجاد کنند.

Go to TOP