چاپ خبــر

برگزاری نشست آموزشی «بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر» و «بیمه محصولات کشاورزی»

نشست آموزشی و توجیهی «بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر» و همچنین «بیمه محصولات کشاورزی» در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، نشست آموزشی و توجیهی «بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر» و همچنین «بیمه محصولات کشاورزی» در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونشهر برگزار شد.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر هم در این جلسه با تأکید بر این که با تحت پوشش قرار گرفتن افراد در زیر چتر بیمه آرامش اقتصادی در آینده برای روستائیان و عشایر تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج ساله کشور و قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی، دولت را مکلف کرده است که امکان پوشش بیمه‌ای را برای اقشار مختلف جامعه فراهم کند و با برشمردن مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر از ادارات و نهاد‌های مرتبط خواست به عنوان سفیران بیمه نسبت به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردم شهرستان اقدام نمایند تا همه مردم فریدونشهر از این فرصت ویژه استفاده کنند.

رضا صفری در مورد بیمه محصولات کشاورزی هم با اشاره به این که کشور ما جزو ده کشور بلاخیز دنیا بوده و از طرفی هم بخش کشاورزی و دامی به عنوان شغل‌های غالب این شهرستان ارتباط مستقیم با طبیعت دارد، بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی و دامی اشاره و از همه کشاورزان و دامداران خواست هر چه سریعتر محصولات خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.

عماد استکی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت و عملکرد این صندوق بیمه، نحوه ثبت نام و امتیازات آن را برشمرد.

علیرضا اصلانی، مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر، سخنران دیگر این برنامه بود که به بیان لزوم بیمه کردن محصولات کشاورزی و شیوه انجام آن پرداخت.

در پایان این برنامه به سه تن از افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر که به بازنشستگی رسیده و مستمری بگیر این بیمه شدند، لوح بازنشستگی اهدا شد.

همه روستائیان، عشایر، کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت همچون شهرهای فریدونشهر و برف انبار در بازه سنی 18 سال تا 50 سال می‌توانند با پرداخت ماهیانه 5 درصد درآمد خود تحت پوشش این بیمه درآیند. کارگزار این بیمه در فریدونشهر در دفتر شرکت تعاونی دهیاری‌های این شهرستان واقع در ابتدای جاده فریدونشهر-سیبک، جنب اداره جهاد کشاورزی واقع است.

انتهای پیام/

Go to TOP