چاپ خبــر
رئیس شبکه بهداشت فریدونشهر:

کرونا نگران‌کننده نیست/ اتباع چینی ساکن فریدونشهر تحت نظارت هستند

جلسه مقابله با بیماری کرونا در فرمانداری فریدونشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر در این جلسه با بیان این که تا الان بنا بر گفته وزیر بهداشت تاکنون موارد ابتلا به بیماری کرونا در ایران مشاهده نشده است، ورود این بیماری به کشور و شهرستان را دور از ذهن نخواند.

دکتر علیرضا زمان‌پور بیشترین افراد در خاطر ابتلا به این بیماری را بین کسانی عنوان کرد که با اتباع کشور چین و کشورهایی که این بیماری در آن جا مشاهده شده است، مرتبط هستند.

وی با اظهار این که دوره نهفتگی این بیماری تا ۱۴ روز است و مبتلایان به این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز علایمی از آن را در خود نبینند، از معاینه و قرنطینه مسافران کشورهای خارجی که به ایران سفر می‌کنند تا ۱۴ روز برای پیشگیری از ورود این بیماری به کشور سخن گفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر تصریح کرد: کشته‌شدگان از ویروس کرونا از بین افراد دارای ضعف سیستم ایمنی بدن بوده و کار افراد سالم در بین آن‌ها دیده می‌شود.

زمان‌پور ضمن بیان این که در شهرستان فریدونشهر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود این بیماری به شهرستان و در صورت ورود کنترل آن و قرنطینه و درمان مبتلایان به آن انجام شده است، خاطر نشان کرد در صورت ابتلا به این بیماری جای نگرانی وجود ندارد و تنها افراد آسیب‌پذیر همچون سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و ضعف ایمنی باید حساسیت و مراقبت بیشترس به خرج دهند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر نیز در این جلسه گفت: با توجه به نگرانی و دغدغه مردم از اتباع چینی ساکن در شهرستان فریدونشهر، کارکنان معدن وان فان مورد مشاوره و معاینه قرار گرفتند، هیچ نمونه ابتلا به این ویروس در بین ایشان مشاهده نشد و قرار شده است تا کنترل کامل این بیماری ترددشان به کشور چین را فعلاً قطع کنند.

غلامرضا رفیعی عنوان کرد: مردم باید بدانند راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، ملاحظات فردی و هماهنگی با بهداشت و درمان است.

در این جلسه تأکید شد به منظور جلوگیری از انتشار شایعات، در صورت قطعی شدن ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان، این موضوع بعد از تأیید خبر از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم مردم برسد.

فرماندار فریدونشهر از مردم شهرستان خواست با توجه به اپیدمی شدن این بیماری حتی الامکان از سفر به کشورهای خارجی خودداری کنند.

انتهای پیام/

Go to TOP