چاپ خبــر

حقیقت صلح امام حسن در خطبه مکتوب نماز جمعه امروز فریدونشهر

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام شامحمدی خطبه جمعه این هفته فریدونشهر را به صورت مکتوب منتشر کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین

چند سالی است در ایام شهادت امام حسن مجتبی -علیه السّلام- مصیبت این امام عزیز با ظلمی که توسط رئیس جمهور در حق ایشان روا می‌دارد دو چندان می‌گردد. ستمی که معاویه در حق امام حسن -علیه السّلام- کرد کمتر از ستمی بود که امروز توسط رئیس جمهور بر آن حضرت می‌شود. از معاویه همین انتظار بود که امام حسن را آن طور مورد هجمه قرار دهد اما باورکردنی نیست در مملکت شیعی توسط شخص دوم مملکت که ملبس به لباس روحانیت نیز هست، در حق امام مظلوم شیعیان این چنین ظلمی روا داشته شود.

چند سالی است که آقای روحانی اصرار دارد خرابکاری‌های خودش را با مایه گذاشتن از امام حسن -علیه السّلام- توجیه کند. رئیس جمهور دو روز پیش در جلسه هیئت دولت گفت: «امام حسن در پاسخ به اعتراض برخی از اصحاب خود در مورد پیمان صلح ایشان، فرمود وقتی اکثریت قاطع جامعه و مردم صلح می‌خواهند من صلح را انتخاب می‌کنم. امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگ کردیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع هم باید صلح کنیم.» همچنین گفت «امام حسن مرد صلح بود»

خطاب به آقای روحانی عرض می‌کنیم: اولاً تصور اینکه امام حسن مرد صلح بود خطاست چون امام حسن با یاران خائن و نبود سپاه مردِ صلح بود و اگر خائنین صلح را تحمیل نمی‌کردند و شمشیر می‌کشیدند می‌دیدید که ایشان مرد جنگ بود؛ ثانیاً شما که از کربلا درس مذاکره گرفتید و رفتید مذاکره کردید و با آمریکا یا به قول خودتان کدخدا بستید نتیجه شد دلار ۳۲ هزار تومانی و سکه ۱۶ میلیون تومانی، و برخلاف ادعای شما نه تنها تحریم‌ها از بین نرفت بلکه تحریم‌های چند برابری هم به ملت تحمیل شد.

از طرفی هم تناقض آشکاری در کلام شما هست. شما در همین هفته طی سخنانی گفتید ما سه سال است در حال جنگیم در حالی که چند روز بعد سخن از صلح به زبان آوردید، مگر خودتان نگفتید در جنگ صلح کردن خطاست و باید مرد جنگ باشیم در روز جنگ، پس چرا چنین صحبتی می‌کنید؟ در جنگ یا باید دشمن را به عقب راند یا زمین زد و اگر در میدان جنگ دست تسلیم را بالا ببریم و خواستار صلح شویم جز ذلت نصیبمان نخواهد شد.

حقیقت صلح امام مجتبی -علیه السّلام- چیزی است که در تاریخ از زبان خود آن حضرت ثبت شده است که فرمودند اگر کسانی را داشتم که از قیامم حمایت کنند تن به صلح نمی دادم. صلح امام هم به خاطر حضور خائنینی در اطراف ایشان بود مانند خائنینی که امروز در جمهوری اسلامی در وسط میدان جنگ حرف از صلح به میان می‌آورند.

علت زدن چنین حرف‌هایی و علت این تحریف‌ها این است که بیان کنندگان این مطالب تاریخ را نمی‌خوانند که درس یاد بگیرند بلکه تاریخ را می‌خوانند که نقاطی را پیدا کند تا از آن به زعم و خیال باطل خودشان به دیگران درس بدهند و اهداف شخصی خودشان را پیش ببرند.

علت صلح امام حسن مجتبی -علیه السّلام- علاوه بر این که تکلیف الهی بود خیانت خواص و تحمیل صلح بر امام بود همان طور که خائنین امروز صلح را بر رهبر انقلاب تحمیل کردند و به جای اقتصاد مقاومتی که بارها رهبری بر آن تأکید فرمودند اقتصاد مذاکره‌ای را تجویز کردند و نتیجه‌اش شد این وضعیتی که امروز اگر بخواهید خودرویی خریداری کنید باید با ۱۴۰ میلیون تومان سرمایه در صف خرید پراید بایستید.

وقتی راه‌های اقتصادی کشور را منتهی کنیم به دشمن نتیجه‌اش این می‌شود که امروز بسیاری از خانواده‌ها به معنی واقعی کلمه در فشارند، پول ندارند تا نان شبشان را تهیه کنند، ماه‌ها گوشت نمی‌بینند و عقایدشان نیز نسبت به همه چیز سست شده است.

امروز مسئولان دولتی کشور که آب خوردن مردم را نیز در گرو مذاکره می‌دانستند به جای این که با دیدن وضعیت کنونی معیشت مردم خجالت‌زده شوند، مسخره هم می‌کنند. سه روز پیش شخصی که خود و پدر و خانواده‌اش در کشورمان خالق اشرافیت بودند گفت نمی‌شود ما مسئولین در خانه‌های آن چنانی باشیم و دم از اقتصاد مقاومتی بزنیم! در حقیقت با این حرف به رهبری انقلاب طعنه می‌زد. باید به ایشان گفت این شماها بودید که در کاخ‌ها زندگی کردید و در استخر کاخ‌ها جان دادید تا اشرافی گری‌تان به همه ثابت شود و شماها بودید که به نظام سرمایه داری دامن زدید وگرنه امثال رهبر انقلاب که بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند کِی چنین زندگی‌هایی داشتند!؟»

انتهای پیام/

Go to TOP