چاپ خبــر

برخی با کاهش قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا، برای مذاکره دوباره زمینه‌سازی می‌کنند

امام جمعه فریدونشهر کاهش قیمت طلا و دلار تنها با مشخص شدن برنده انتخابات آمریکا را یک فضاسازی روانی توسط افرادی معلوم الحال دانست. حجت الاسلام شامحمدی گفت: برخی هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز فریدونشهر با اشاره به آبروریزی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شرایط پیش آمده را نشانه تزلزل نظام سیاسی این کشور دانست و وضعیت ترامپ را درس عبرتی برای دیگران به ویژه کشورهای مرتجع منطقه که به وی تکیه کرده بودند، عنوان کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر از مشکلات اقتصادی کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: به محض این که رسانه‌ها اعلام کردند بایدن در انتخابات پیشتاز شده است و پیروز انتخابات خواهد بود، به یکباره قیمت طلا و ارز در کشور پایین آمد و چندین هزار تن کالا که در گمرک ضبط شده و اجازه ورود به کشور نیافته بود، ناگهان آزاد شده و مجوز ترخیص گرفتند.

وی این مسأله را مشکوک و قابل تأمل بیان کرد و تصریح کرد: به نظر می‌رسد دست‌های آلوده برخی مسئولان در این موضوع دخیل است که سعی دارند این طور جلوه دهند که با آمدن بایدن گشایش‌ها حاصل خواهد شد و آنچه مانع از نتیجه گرفتن ایران از مذاکرات بود، شخص ترامپ و جمهوریخواهان بودند و به نوعی تلاش در تطهیر حکومت آمریکا دارند.

امام جمعه فریدونشهر با اظهار تعجب از برخی مسئولان که همچنان دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند و در بین مردم امید گشایش اقتصادی با مذاکره با آمریکا را گسترش می‌دهند، تأکید کرد استقرار بایدن و انتقال قدرت به وی تا بهمن ماه به طور خواهد انجامید و در آن زمان کشور وارد پروسه انتخابات شده است و دیگر فرصتی برای این دولت برای مذاکره با آمریکا باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام شامحمدی این بیانات رهبر معظم انقلاب را یادآور شد که در سال 1381 فرمودند: «کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، یا از الفبای سیاست چیزی نمی‌دانند، یا الفبای غیرت را بلد نیستند؛ یکی از این دو تاست. در حالی که دشمن این‌طور اخم می‌کند، این‌طور متکبّرانه حرف می‌زند، این‌طور به ملت ایران اهانت می‌کند، تصریح هم می‌نماید که می‌خواهد علیه این نظام و این کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌ای در این‌جا ذلیلانه و زبونانه می‌گویند: چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، درخواست کنیم، خواهش کنیم؟! این اهانت به غیرت و عزّت مردم ایران است؛ این نشانه بی‌غیرتی است؛ این سیاستمداری نیست.»

انتهای پیام/ احسان جدیدی

Go to TOP