چاپ خبــر

افتتاح بزرگترین واحد نیروگاهی تولید برق خورشیدی در فریدونشهر

مدیر امور برق فریدونشهر از افتتاح بزرگترین واحد نیروگاه خورشیدی در شهرستان فریدونشهر با ظرفیت تولید 16 کیلووات با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بزرگترین واحد نیروگاهی تولید برق در شهرستان فریدونشهر همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری -علیه السّلام- در محل آزمایشگاه پویش فریدونشهر افتتاح شد.

این نیروگاه ۱۶ کیلوواتی با سرمایه‌گذاری مدیر این آزمایشگاه خصوصی و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان در فضای پشت بام عملیاتی شد.

مدیر امور برق شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار در این رابطه گفت: با توجه به محدود بودن انرژی‌های فسیلی دیگر نمی‌توان به این نوع منابع متکی بود و باید جایگزین آن‌ها برای تولید انرژی الکتریکی ایجاد شود که استفاده از انرژی‌های خورشیدی یکی از بهترین روش‌های تولید انرژی است.

بیژن مرتضایی‌پور بهبود فضای کسب وکار و اشتغال‌زایی و سازگاری با هوای پاک را از ویژگی‌های نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد و افزود: در وزارت نیرو استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت برق‌رسانی به مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی قرار و ایجاد و احیای مزرعه‌های خورشیدی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امور برق شهرستان فریدونشهر در سال‌های اخیر با تشویق و ترغیب مشترکین در تمام تعرفه‌ها از این تکنولوژی حمایت و پشتیبانی کرده و در این راستا تمام تلاش خود را برای استفاده هر چه بیشتر مشترکین از این خدمات بکار گرفته است.

انتهای پیام/ احسان جدیدی

Go to TOP