چاپ خبــر

آیت الله آملی لاریجانی: بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص آغاز شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد و گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفت و اعضای مجمع فارغ از فضا سازی‌های مختلف از سوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و در جهت مصالح و منافع مردم و کشور آن را بررسی خواهند کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه صحن علنی مجمع، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با اعلام آغاز بررسی مجدد لوایح اف‌ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری در پی درخواست رئیس جمهور، نخستین جلسه مشترک کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع روز سه شنبه (دوم دی ماه) در مجمع تشخیص برگزار شد و این جلسات و بعد هم جلسات صحن مجمع تا حصول نتیجه نهایی و دستیابی به آنچه مصلحت مردم و نظام اسلامی است، ادامه خواهد یافت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تمامی گروه‌های سیاسی و دلسوزان کشور و انقلاب را به پرهیز از فضاسازی و جهت دهی خاص نسبت به این موضوع فراخواند و گفت: مردم عزیز کشورمان مطمئن باشند که مجمع تشخیص مصلحت نظام با دقت تمام و برحسب مصالح کشور این لوایح را بررسی خواهد کرد و به همه گروه‌های سیاسی و کسانی که نگران این موضوع هستند نیز توصیه می‌کنیم ضمن پرهیز از فضاسازی‌های خاص و ربط دادن مسائلی همچون واکسن کرونا به این موضوع، یاریگر مجمع در بررسی این لوایح در فضایی کارشناسی و به دور از هیاهو‌های رسانه‌ای باشند و اجازه دهند که مجمع بر اساس وظیفه خود تمام جوانب قضیه از جمله مصالح اقتصادی و امنیتی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه”پس از اعلام نتیجه بررسی این لوایح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام چه آن‌ها که نتیجه را قبول دارند و چه آن‌ها که آن را قبول ندارند باید نسبت به مصوبه مجمع تمکین کنند” افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی‌های قبلی خود نیز این موضوع را با دقت و بدون هیچگونه کوتاهی در دستور کار خود قرار داده بود و عدم اعلام نتایج آن بنابر مصالحی بود که مقرر شد طبق آئین نامه مجمع، نظر شورای محترم نگهبان ملاک قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مجمع تشخیص در بررسی مجدد این موضوع گزارش‌های مختلف، تحولات یکساله اخیر و دیگر جوانب این مسئله را لحاظ خواهد کرد و امیدواریم در نهایت نتیجه بررسی‌ها و نظر مجمع تشخیص مصالح کشور و مردم عزیز را تأمین نماید.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و با گرامیداشت یاد و خاطره پرستاران و پزشکان خدمتگزار که بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشتند، گفت: خدمات، مجاهدت‌ها و ایثار پرستاران محترم و سخت کوش بویژه در این ایام کرونایی بسیار چشمگیر، قابل تقدیر و در تاریخ کشور ماندگار است و قطعاً همه مردم و مسئولان این خدمات و جانفشانی‌ها را ارج می‌نهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت و اظهار داشت: میلاد این پیامبر بزرگ الهی را که در قران کریم از ایشان با تکریم و اعظام یاد شده است نه تنها به تمام مسیحیان بلکه به مسلمانان و همه انسان‌ها باید تبریک گفت، چرا که انبیای عظام الهی در واقع نور درخشان حق متعال در تمام عوالم هستی اند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: جایگاه و عظمت این پیامبر بزرگ الهی در آیات متعدد قرانی به خوبی روشن و به صورت مکرر توصیف شده است و باید عظمت و بزرگی انبیا الهی را در باطن قرآن کریم جستجو و آن را درک کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر آیاتی از قرآن کریم افزود: اینکه نوزادی در گاهواره بفرماید “إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا و جعلنی مبارکاً اینما کنت ” یا اینکه خطاب الهی این پیامبر بزرگ را تکریم نماید که: “یَا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلَی وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا و َإِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ…. ” محیّر العقول است. تأیید به روح القدس مقامی بس عظیم است که آثار آن در برخی روایات اهل بیت مذکور است و در مجالسی دیگر باید به آن پرداخت. خلاصه آنکه مقامات انبیا بزرگ الهی در قرآن توأم با معارف و معجزات و کرامات آنان سخت نیازمند تعلم از ناحیه مستفیدان از این مأدبه الهی است.

براساس این گزارش در جلسه امروز مجمع و در ادامه بحث‌ها در خصوص تدوین‌سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، گزارش کمیسیون علمی فرهنگی و اجتماعی مجمع پیرامون وضع موجود در حوزه تأمین اجتماعی مطرح گردید و تعدادی از اعضاء‌دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند.

ادامه بررسی‌ها در این‌خصوص به جلسات آتی مجمع موکول گردید.

  1. ناشناس گفت:

    بعدها در تلریخ نوشته خواهد شد با رد ااف تی ا افف چه ظلمی به کشور شد

Go to TOP