چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

دم خروس آمریکا با تحریم سازنده واکسن ایرانی بیرون زد

امام جمعه فریدونشهر: در حالی که طی روزهای گذشته از دلسوزی برای مردم سخن گفته بودند و خواستار وارد کردن واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ما شده بودند که با مخالفت رهبر معظم انقلاب این اتفاق نیافتاد، پریروز بنیاد برکت را که اقدام به تولید واکسن کرونا کرده بود، تحریم کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر کنترل ویروس کرونا در کشور با وجود تحریم‌های دارویی را عنایت الهی دانست و گفت: این در حالی است که آمریکا با وجود داشتن این همه امکانات و ثروت روزانه چهار هزار کشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا می‌دهد.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: البته در این اوضاع بار دیگر دم خروس آمریکا و دشمنان ملت بیرون زد و در حالی که طی روزهای گذشته از دلسوزی برای مردم سخن گفته بودند و خواستار وارد کردن واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ما شده بودند که با مخالفت رهبر معظم انقلاب این اتفاق نیافتاد، پریروز بنیاد برکت را که اقدام به تولید واکسن کرونا کرده بود، تحریم کردند.

وی از حمایت رهبر انقلاب از متخصصان، جوانان و تولیدکنندگان داخلی کشور سخن گفت و تصریح کرد: این که رهبر انقلاب از متخصصان داخلی می‌خواهند برای مشکلات داخلی کشور چاره اندیشی کرده و دست به کار شوند موجب رشد و شکوفایی ایشان می‌شود وگرنه اگر از ابتدا چشم به خارج از کشور داشته باشند استعدادهای جوانان این مرز و بوم را سرکوب خواهند کرد.

امام جمعه فریدونشهر با اظهار تعجب از کسانی که با مخالفت رهبر انقلاب با واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی خواستار خرید واکسن برای این خودشان با هزینه شخصی خود هستند، با اشاره به ماجرای فراورده‌های خونی آلوده به ایدزی که فرانسه به عنوان کاربرد درمانی وارد ایران کرد و بسیاری از هموطنان را به کام مرگ کشاند، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبری ابتدای سال هم بیان کردند از کجا معلوم است که این واکسن‌ها خود آلودگی و بیماری دیگری نداشته و آن را در کشور منتشر نکنند!؟

حجت الاسلام شامحمدی گفت: اگر خداوند و قدرت و توان الهی به یاری انسان بیاید، هیچ کس توانایی غلبه بر او را پیدا نخواهد کرد و این مهم با ایستادگی و مقاومت، قیام لله و نصرت دین خدا میسر خواهد شد همان گونه که مردم ایران دین خدا را یاری کردند و خداوند هم ایشان را یاری کرد تا بتوانند بر طاغوت پیروز شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: هم اکنون مردم یمن با وجود فقر شدیدی که به آن گرفتار هستند و با وجود محاصره بودند چندین سال است در مقابل عربستان سعودی که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و حمایت تمام قد آمریکا و متحدانش را دارد ایستادگی کرده‌اند و دولت سعودی را به خواری و ذلت کشانده‌اند.

وی استیضاح ترامپ را گام دیگری در مسیر ساقط شدن حامیان آمریا عنوان کرد و سخن رهبر معظم انقلاب در مورد این کشور را متذکر شد که فرمودند: «آمریکایی‌ها ظاهر قضیه را آرایش می‌کنند و شکوه و جلال می‌دهند، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضی‌ها در دنیا بترسند. اما همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد».

امام جمعه فریدونشهر آشوب داخلی در آمریکا را مصداق دعای «اللهمّ اشغل الظالمین بالظالمین» عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد اوضاع داخلی آمریکا موجب شود مقداری این شیطان بزرگ کشورهای اسلامی را رها کند و از فتنه انگیزی در آن‌ها دست بردارد.

حجت الاسلام شامحمدی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیها-، زیارت جامعه کبیره را یکی از بهترین متونی که به وصف اهل بیت -علیهم السّلام- پرداخته است دانست و به عباراتی از این زیارت در وصف اهل بیت اشاره کرد همچون عادتکم الإحسان: شیوه شما احسان و نیکوکاری است، سجیتکم الکرم: پوششی از کرم همیشه همراه خود دارید، آتاکم الله ما لم یؤته علی اهل العالمین: خداوند به شما چیزهایی عطا فرموده که به هیچ کسی نداده است.

انتهای پیام/

Go to TOP