چاپ خبــر

ممانعت از ورود 10 هزار خودرو گردشگران به فریدونشهر

با دستور دادستان فریدونشهر به منظور پیشگیری از تجمع و انتقال ویروس کرونا، طی سه هفته گذشته از ورود 10 هزار خودروی گردشگران به شهرستان فریدونشهر ممانعت به عمل آمده است و تنها اجازه ورود به اسکی بازان دارای مجوز از هیئت اسکی به این شهرستان داده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، یکی از مهمترین دغدغه‌های ستاد کرونا از ماه‌ها قبل تاکنون کنترل مسافرت‌های غیرضروری بوده و از ابتدای شیوع این ویروس بر اساس پژوهش‌ها، اعلام شد مهمترین عامل انتقال و انتشار ویروس کرونا در کشور مسافرت‌ها بوده است.

نتایج حاصل از اعمال محدودیت‌های تردد بین شهری چه در دو ماه آغازین شیوع این ویروس و چه در دو ماه اخیر و کاهشی شدن روند پیشرفت این بیماری با اعمال این محدودیت‌ها نشان داد مسافرت‌ها چه مقدار بر روند پیشرفت اپیدمی کرونا تأثیر دارد.

در آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونای کشور مسئولان وزارت بهداشت تصاویر غم انگیزی از حرکت سیل مسافران به سمت استان‌های گردشگرپذیر شمالی و جنوبی کشور با اعلام روند رو به کاهش کرونا ارائه کرده و هشدار دادند ادامه این روند اوضاع بسیار بحرانی را برای کشور رقم زده و پیک جدیدی از کرونا را شایع خواهد کرد.

در همین جلسه رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن ابلاغ به وزیر کشور برای مقابله استانداران، فرمانداران و بخشداران با این روند، از قوه قضائیه خواست وارد عمل شده و با موارد این چنینی برخورد کند.

موج سفرهای تفریحی به فریدونشهر به عنوان پایتخت گردشگری زمستانی استان اصفهان از حدود سه هفته پیش با اعلام خبر بازگشایی پیست اسکی توسط یکی از مسئولان شهرستان و انعکاس این خبر در رسانه‌های مختلف استان، آغاز شده است اما پیش از هوشیار شدن ستاد ملی کرونا نسبت به کنترل نقاط گردشگرپذیر، دادستان عمومی و انقلاب فریدونشهر با مشاهده موج به راه افتاده برای سفر گردشگران به سمت فریدونشهر، دستور ممانعت از ورود گردشگران به این شهرستان را صادر کرد.

طی سه هفته گذشته با ورود نیروهای انتظامی شهرستان فریدونشهر تلاش شده است تنها به اسکی بازانی که دارای مجوز و برگه تردد از هیئت اسکی استان بوده‌اند اجازه ورود به فریدونشهر داده شود و مابقی گردشگران در ورودی شهرستان بازگردانده شدند. برآورد می‌شود طی این مدت از ورود حدود 10 هزار خودرو به فریدونشهر ممانعت به عمل آمده باشد که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد خطر قرمز شدن کرونا در فریدونشهر و شهرستان‌های مبدأ گردشگران محتمل بود.

انتهای پیام/

  1. شهروند گفت:

    تشکر از زحمات دادستان غزیز ومردمی جناب اقای بهمنی وجناب سرهنگ یبلویی فرمانده نیروی انتظامی وهمکاران

  2. فریدونشهری گفت:

    اقدام انقلابی از مسئول انقلابی ممنون

Go to TOP