چاپ خبــر

نخستین نشست شورای معتمدین پلیس گلپایگان برگزار شد

با حضور اقشار مختلف مردم گلپایگان، نخستین نشست شورای معتمدین پلیس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل ازخبرگزاری فارس، در نخستین نشست شورای معتمدین پلیس گلپایگان در ستاد فرماندهی این شهرستان فرمانده انتظامی گلپایگان اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در شهرستان گلپایگان با حضور بیش از 60 نفر از معتمدین با نفوذ، اندیشمندان، بازنشستگان نیروی انتظامی، اساتید دانشگاه، بازاریان، فرهنگیان، اهل قلم، روسای دستگاه‌های دولتی و همه اقشار از هر سن و طیفی برگزار می شود.

محمد علی یوسلیانی با بیان اینکه امنیت اجتماعی یک تولید اجتماعی است که به میزان بلوغ و احساس مسئولیت و مشارکت جامعه قابل وصول است، تصریح کرد: این هدف از طریق مردم و معتمدین پلیس قابل تامین و پایدارسازی است.

وی تأکید کرد: در شهرهای گوگد، گلشهر نیز این طرح اجرا می‌شود و در همایش بزرگ معتمدین پلیس که به زودی برگزار می‌شود بیش از 250 نفر از معتمدین گرد هم می‌آیند تا پلیس را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری رسانند.

فرمانده انتظامی گلپایگان به طرح پلیس افتخاری نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح بیش از 300 نفر از اقشار مردم در گروه‌های سنی و طبقات مختلف ثبت نام کرده‌اند.

یوسلیانی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت جامعه سیر صعودی طی می‌کند و روابط اجتماعی دست خوش تغییر شده است و توسعه شهری امکان نظارت پلیس را بر همه زوایای جامعه با مشکل مواجه کرده است.

وی به رشد انواع معضلات و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم و پلیس شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی گلپایگان به اهداف طرح شورای معتمدین پلیس پرداخت و بیان کرد: جلب مشارکت از معتمدین محلات در جهت پیشگیری از معضلات جامعه، ایجاد رکن مشورتی متناسب با نیازهای ساکنین محلات برای فرماندهی شهرستان از جمله اهداف این طرح است.

یوسلیانی ادامه داد: شناسایی رفع عوامل آسیب‌زای محلی، شناسایی معضلات اجتماعی، احقاق حقوق قانونی مطالبات مردم برای مشارکت در تامین نظم و امنیت مردمی، تحقق بند هشتم از اصل سوم قانون اساسی که بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت مردم در تامین سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم تاکید دارد، از دیگر اهداف طرح معتمدین پلیس است.

وی، حل و فصل دعاوی در مراحل اولیه را از دیگر اهداف طرح شورای معتمدین پلیس برشمرد و اظهار کرد: برخی از مشکلات در محله‌ها به صورت کدخدا منشی و با کمک ریش سفیدان امکان پذیر است و اجازه نمی‌دهد مشکلات به دادگاه و مراجع قضایی منتقل شود.

فرمانده انتظامی گلپایگان تصریح کرد: پیشگیری از ورود مسائل اجتماعی به حوزه‌های امنیتی از دیگر اهداف این طرح است که معتمدین می‌توانند کمک شایانی به پلیس در این زمینه داشته باشند.

یوسلیانی همچنین به نقش رسانه‌ها در آرامش افکار عمومی اشاره کرد و گفت: پرهیز از التهاب افکنی در جامعه به لحاظ روانی و امید آفرینی و امید بخشی در جامعه از جمله کارکردهای رسانه‌ها است و این قشر از جامعه با قلم خود می‌توانند پلیس را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری رسانند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی از مقاله‌های پژوهشی دانشجویان در این زمینه حمایت مالی به عمل می‌آورد.

در ادامه معاون فرمانداری گلپایگان ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی گلپایگان برای اجرای طرح شورای معتمدین پلیس در شهرستان، بیان داشت: با کمک مردم معضلات و مشکلات جامعه سریع‌تر شناسایی می‌شود و نیروهای انتظامی می‌توانند در جهت رفع اقدام کنند.

محمد سعید طاهری خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید در جهت آسایش و امنیت مردم تلاش کنند و نیروهای انتظامی با زحمات شبانه روزی بیشتر از سایر دستگاه‌ها در ایجاد نظم و امنیت نقش دارند.

وی، شورای معتمدین پلیس را بازوی محکم و استوار نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: اگر مسجد محوری  در شورای معتمدین پلیس لحاظ شود اثرات و ثمرات آن دوچندان خواهد بود.

در پایان این همایش آقایان امامی، طاهر شمس، فیروزی و خانم حسینی پس از رای گیری به سمت رئیس و نائب رئیس شورای معتمدین پلیس شهرستان گلپایگان انتخاب شدند.

Go to TOP